- El soldat de 24 anys mort a Síria el passat 10 de febrer, era resident espanyol. Militava a les forces kurdes lluitant contra l´Estat Islàmic i es va unir a la campanya turca per raons humanitàries. Samuel Prada León nascut a Ourense, vivia des de feia molts anys al Principat on va passar la seva etapa escolar, primer al Sagrada Família i posteriorment al Sant Ermengol. - El comú d´Andorra la Vella està disposat a entrar en el finançament de la construcció del recinte multifuncional. També a cedir-ne gratuïtament els terrenys. Segons Conxita Marsol, n´hi hauria tres de disponibles i amb possibilitats. La cònsol major de la capital ja ha transmès aquesta voluntat al Govern, que continua avaluant la viabilitat del projecte. - Els serveis mínims a batxillerat i formació professional enfronten Govern i sindicats. El SEP no en vol establir mentre que des del ministeri es demana un docent cada quatre grups classe. El ministre Jover considera que el sindicat s´ha extralimitat demanant als pares que no portin els fills a l´escola. - El comú de la Massana invertirà 1,7 milions d´euros en la millora de la xarxa d´aigües. Es preveu que les obres estiguin enllestides a començament d´estiu. Des de la majoria es destaca que la inversió destinada serà sufragada amb excedents de la tresoreria, per la qual cosa no caldrà recórrer a crèdits.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

Blog d'Andorra Difusió

  • SOS! Per què el meu fill no pot ser com la resta?

    SOS! Per què el meu fill no pot ser com la resta?

      11 de gener, 2018 - 16:10  |     Educació

    Quan decidim ser pares ningú pot vaticinar què passarà. Però si alguna cosa porta de cap mares i a pares és com afrontar el dia a dia dels fills a l’aula i a casa. Especialment els complicats. Com rebem la situació en què el nostre fill porta les notes amb moltes assignatures suspeses? I el moment de rebre la trucada del tutor per comunicar-nos que expulsaran uns dies el nostre fill perquè no para de fer malifetes? O aquell instant en què toca representar una funció a l’escola i el teu fill no passa desapercebut perquè no para de moure’s i, per més inri, hem d’aguantar les mirades d’altres pares? A més hem de suportar els comentaris de “Ai, porta’l al psicòleg, li anirà bé. I a tu també”. Us hi heu trobat? Sabem que això passa sovint. Significa això que el meu fill és menys intel·ligent que la resta? Què he fet malament per què això passi?

  • El paper de la família en l’escola inclusiva andorrana

    El paper de la família en l’escola inclusiva andorrana

      15 de desembre, 2017 - 10:40  |     Educació

    “L’activitat educativa s’adreçarà a la consecució de les finalitats següents: formar els infants i els joves en el respecte de la diversitat i dels drets i llibertats fonamentals, i en l’exercici de la tolerància i la llibertat, dins els principis democràtics de convivència i pluralisme.”

    Article 3, apartat h, de la Llei qualificada d’educació

  • WhatsApp i la pèrdua de responsabilitat de pares i fills

    WhatsApp i la pèrdua de responsabilitat de pares i fills

      19 d'octubre, 2017 - 10:21  |     Educació

    Estar en un grup de WhatsApp ja és una pràctica generalitzada. El conjunt de pares i mares dels alumnes d’una mateixa classe busquen un canal d’informació àgil, immediat i amb molta facilitat d’accés per comunicar incidències o saber els detalls d’una convocatòria, tot amb la finalitat, a priori, de fer un seguiment del progrés escolar dels seus fills i filles. Un cop els alumnes són més grans, són ells mateixos els qui creen i gestionen el grup de la classe, i algunes vegades altres de paral·lels, que duraran fins al final de l’escolarització obligatòria. És una realitat a la qual estem exposats cada dia. Com ho és que l’equip docent de les escoles també en tenim un. 

  • La corresponsabilitat: Coherència educativa entre escola i família

    La corresponsabilitat: Coherència educativa entre escola i família

      08 de setembre, 2017 - 18:24  |     Educació

    Comença un nou curs ple de propòsits i novetats. Alumnes que deixen endarrere l’escola bressol per començar maternal, alumnes que inicien la primera ensenyança o d’altres que enceten  segona ensenyança amb nervis i il·lusió. Pares i mares amb el neguit, i a vegades amb un sobreesforç, d’interioritzar que tot sortirà bé i assumir que també han de fer el canvi d’etapa amb els seus fills. 

  • La rebel·lia adolescent i l’abús de les tecnologies

    La rebel·lia adolescent i l’abús de les tecnologies

      18 de juliol, 2017 - 11:23  |     Educació

    En un núvol d’incertesa i visites constants al psicòleg, cada cop és més freqüent la pregunta de per què els infants i els adolescents són més bel·ligerants, desobedients i desafiants. La resposta és multicausal, però la conciliació familiar i l’abús de les tecnologies hi tenen molt a veure. Al qüestionar-nos sobre a quina edat és pertinent que puguin estar-hi exposats hem de tenir una resposta ben clara. No abans dels 12 anys i a posteriori, amb prudència.