- El Sant Julià de futbol sala afronta la primera jornada de lliga. Després d´un estiu agitat, amb la marxa del tècnic Jorge Dias, Moisés Gonçalves encapçala el nou projecte a tercera. L´objectiu és mantenir la categoria. - Les queixes dels veïns de l´Aldosa sobre la ubicació de la nova estació transformadora d´electricitat no han tingut efecte en Nord Andorrà, que la mantindrà al bosc de Bisset. L´empresa hi ha invertit 15 milions d´euros i diu que l´ha allunyat de la urbanització propera. Una solució que no satisfà els veïns. - El PS ja ha engegat la maquinària per preparar les properes eleccions generals. Pere López considera que la legislatura està esgotada. Ha tornat a parlar de la llei de competències i transferències. També ho han fet els cònsols d´Encamp i d´Escaldes, que lamenten la maniobra del comú de Sant Julià amb l´informe del constitucionalista. - Turisme estudia la creació d´un forfet de totes les estacions de 4 dies o més per seguir potenciant el mercat de la neu. És una de les estratègies que s´estudien per evitar que el trencament de Grandvalira tingui una afectació en el mercat. Un nou forfet no seria incompatible amb el de dia de les estacions. En tot cas, la promoció de l´oferta d´esquí a Andorra seguirà sent conjunta.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

Les motos elèctriques: un nou pas en la mobilitat sostenible a Andorra

  Noticies » Societat   04 de juny, 2016
www.andorradifusio.ad

Andorra continua avançant per convertir-se en un dels principals referents del motor elèctric del món. Hem conegut com funcionen aquests vehicles i quins són els seus punts forts i febles.

Comoditat, protecció al medi ambient i estalvi són les tres coses que poden aconseguir tots aquells usuaris que decideixin fer-se amb una moto elèctrica. Són vehicles que redueixen les emissions de CO2, tenen una autonomia aproximada de 300 km i poden arribar a una velocitat màxima de 150 km/h.A més a més, som en un país cada cop més preparat per a la seva arribada...

Però tot i els avantatges, hi ha gent que encara no pot permetre´s comprar-se un vehicle d'aquestes característiques. Els preus al Principat no baixen dels 9.500 euros. Alhora, la seva autonomia depèn de com l´usuari condueixi.El material cada cop té més qualitat i les bateries són potents i, per tant, el que està clar és que es presenta un bon futur per a aquesta nova manera d´entendre la mobilitat.

En un màxim de 5 anys, asseguren els experts, la mentalitat de tots els andorrans, i també de la resta del món, probablement, serà sostenible.

Informa: Jara Lalien    Imatge: Marc Oferil