Les agències de viatges han augmentat un 10% les vendes el 2018

www.andorradifusio.ad

El 2018 ha estat un bon any per a les agències de viatge, que han augmentat un 10% el total de vendes respecte del 2017. La recuperació econòmica avança i cada vegada els andorrans viatgen més i més lluny. El Japó és la destinació estrella de l'última temporada. Per contra les agències receptives constaten la forta davallada en l'arribada del turisme rus.

L'Associació d'Agències de Viatges està acabant de tancar els números del 2018, però ja es pot avançar que ha estat una bona temporada quant a contractacions de viatges.

La mitjana de la durada dels viatges del client andorrà és d'uns deu dies i normalment solen ser dues sortides anuals, segons dades de l'Associació. Àsia s'ha convertit en una destinació força atractiva, amb el Japó com a visita estrella. També el sud-est asiàtic i la zona dels Emirats Àrabs, especialment Dubai. Egipte també ha recuperat posicions i a Europa els destins més clàssics continuen sent Londres, Berlín i París.

Quant a la recepció de turistes les agències han notat la davallada del turisme rus, que ja es va començar a notar el 2017. La devaluació de la moneda i l'exigència del client rus explicarien el descens.

Les agències de viatge esperen que l'aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell funcioni aviat a ple rendiment per atreure turistes amb més facilitat, especialment els més llunyans, com ara la Xina.

Informa: Sergi Cano
Imatges: Vicente Bellot  

Comparteix:

Creixen els assalariats, sobretot en activitats immobiliàries i de construcció L'ACU aplaudeix la pròrroga automàtica dels contractes de lloguer