Reportatge: El muntatge i seguretat necessaris per preparar l'exposició del Thyssen "Allées et venues"

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Descobrim com és el procés d´arribada i muntatge d´una exposició en què el més important és la seguretat i l'estat de les obres. Hem seguit el camí de les obres d'art fins al museu Thyssen Andorra, que ja acull la nova exposició "Allées et venues". Els mateixos restauradors del museu de Madrid es traslladen fins a Andorra.

Ens situem deu dies abans de la inauguració. En aquestes caixes arriben les obres que formaran la propera exposició.

El més important durant el trasllat és que les peces no pateixin impactes ni variacions. Cal controlar que la temperatura estigui entre 20 i 22 graus; i la humitat al 50%. Hi ha viatges en què les obres necessiten períodes d´aclimatació que poden arribar a superar les 24 hores. No és el cas d´Andorra.

Ja dins la sala, una a una, s´aniran obrint les caixes que contenen les obres. Els restauradors del Thyssen-Bornemisza de Madrid són els encarregats de revisar cadascuna de les teles. Els anys, les diferents propietats de l´obra o restauracions malaurades poden determinar-ne l´estat i la fragilitat.

Un cop penjades queda un últim pas, la il·luminació. Tant important és el tipus de llum que incideix en el quadre, per la conservació; com la que s´aplica per la seva lectura.

Cada peça vol ser una parada en el pas del visitant, un espai-temps per convertir-se en la mirada de l´artista. Per això, si el visitant es fixa en els colors de l´exposició trobarà curioses coincidències molt estudiades per l´equip artístic del Carmen Thyssen a Andorra.

Informa: Rosa Alberch
Imatge: Vicente Bellot

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.