Els equips de viabilitat hivernal de França i Andorra es troben amb l'objectiu de comunicar millor talls i obertures

Els equips hivernals d'Andorra i França han mantingut

Els equips hivernals d'Andorra i França han mantingut aquest dijous una trobada que ha servit per posar-se al dia dels dispostius que posaran en marxa aquest hivern. Tal com ha destacat el director de Protecció Civil, Francesc Areny, els equips francesos han destacat que anticiparan la comunicació dels tancaments per evitar que hi hagi conductors que es quedin atrapats i des d'Andorra s'ha demanat també que quan es prevegi obrir la carretera es comuniqui de seguida per poder fer arribar també aquesta informació als conductors andorrans. Areny també ha destacat el fet que ara els talls per fer tirs d'allaus s'han escurçat i que els treballs al corredor H4 haurien de permetre que no s'hagi de tallar tant la carretera.

Els equips implicats en la viabilitat hivernal de França i Andorra han mantingut aquest dijous una reunió en què s’ha parlat dels dispositius que ambdues parts tenen previstos per a aquest hivern. El director de Protecció Civil, Francesc Areny, ha destacat que des de França s’ha posat en relleu que tenen la intenció d’anticipar els talls, és a dir, avisar amb més antelació, i des d’Andorra s’ha demanat que també es comuniqui l’obertura amb més temps, de tal manera que es pugui facilitar la informació als conductors.

Areny ha remarcat que aquestes trobades es fan tot just abans que comenci la temporada d’hivern i que serveixen tant perquè les dues parts estiguin al corrent dels corresponents dispositius com perquè els diferents equips es coneguin. Areny ha manifestat que França els ha presentat un pla que és força “complex”, concretant la coordinació que tenen els diferents cossos i com actuen. Entre les novetats han exposat que “s’anticiparan els tancaments” per evitar que hi hagi conductors que es quedin atrapats. D’aquesta manera, s’han marcat “uns llindars” en funció de la meteorologia a partir dels quals s’actuarà amb més anticipació quan s’hagi de fer un tall. Des d’Andorra, els representants a la reunió han demanat que també aquesta anticipació hi pugui ser amb l’obertura. Així, per exemple, si es preveu que la carretera pot obrir en un termini de temps concret, es demana que es comuniqui de manera immediata, de tal manera que aquesta informació es pugui fer arribar als conductors, especialment als transportistes.

Areny també ha emfasitzat el fet que respecte a anys anteriors, els efectius francesos han aconseguit escurçar el temps que dura un tall de seguretat de la carretera mentre es fan els tirs d’allau. Abans, recorda, podien durar mig dia i ara es pot fer en trenta minuts.

A més a més, Areny considera que el fet que els treballs al corredor H4 ja s’hagin conclòs també s’hauria de notar en el fet que no sigui necessari tancar la carretera tant sovint.

En aquesta reunió hi han pres part membres del COEX, duana, la policia, del departament de Transports, transportistes, de la companyia d’autobusos que fa la connexió amb l’aeroport de Tolosa, Protecció Civil, Mobilitat, el SUM i bombers i els seus homòlegs francesos.

Informa: Agència ANA
Foto: Protecció Civil

Comparteix:

Love of Lesbian inaugurarà la Temporada Auditori el 2 de desembre Pla d'acció amb el Consell d'Europa per promoure una ciutadania democràctica a l'escola