Canal web: la programació alternativa d'Andorra Difusió

Obrir en una altra finestra

ATV En Directe

Obrir en una altra finestra

El nou pla de Mobilitat proposarà sentits únics i carrils bus i bici a Nacions Unides, Consell de la Terra i una part de Prat de la Creu

www.andorradifusio.ad

Mobilitat rebrà la primera setmana de setembre les conclusions del pla estratègic de mobilitat de la vall central per fer el trànsit més fluid. El nou disseny té previst transformar alguns dels principals carrers d´Andorra la Vella i Escaldes-Engordany en sentit únic i incorporar-hi un carril bus i bicicleta.

Aquest setembre Mobilitat estudiarà les conclusions del pla que té com a objectiu pacificar el trànsit a les parròquies centrals. Entre les mesures, s'estudia fer de sentit únic els carrers més transitats de les parròquies centrals i fer les rotacions de trànsit en certs carrers estratègics per evitar la circulació quadriculada actual. "Esperem rebre el primer esborrany de les conclusions del pla de mobilitat la primera setmana de setembre, però en principi passa per un canvi modal de molts carrers", avança el cap de Mobilitat, Jaume Bonell, qui afegeix que "està previst poder-los-hi donar un nou disseny a través d'uns sentits únics de circulació i probablement amb la incorporació d'un carril bus i un carril bici. Bàsicament estem parlant del carrer de Nacions Unides-Consell de la Terra i una part de Prat de la Creu".

Bonell considera que el tancament a l'accés rodat que s'ha fet a l'avinguda Meritxell aquest agost com a prova pilot és poc representativa, ja que és a partir de setembre, coincidint amb la tornada a l'escola, quan el flux de vehicles es normalitza. "El fet de prescindir d'una part de l'artèria de trànsit tenint en compte que la xarxa viària andorrana és la que és (ens obliga a) redissenyar el model, que en principi ho farem a través del pla de mobilitat de la vall central, i ens permetrà aconseguir alternatives", assegura Bonell.

Tot i això, preveu que un cop s'implementin les mesures del pla de mobilitat seria viable convertir la part baixa de l'avinguda Meritxell en zona per a vianants permanentment.

Informa: Hèctor Romance
Imatges: Fernando Montero

Comparteix: