La culminació d'una trajectòria meteòrica

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Demà es posa en marxa el Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, una de les proves clàssiques del Mundial, que en aquesta edició comptarà amb la participació de Joan Carchat. Per a l´ordinenc, serà la culminació d´una trajectòria encara breu, però força intensa.

Joan Carchat és el darrer exponent d´un planter amb grans noms del motor, però un dels que ha tingut la trajectòria més meteòrica. El 2009 l´Automòbil Club d´Andorra apostava per ell com un dels integrants del programa de pilots joves, després d´haver destacat a les GSeries, el Ral·li d´Andorra o la Pujada a Ordino. En la primera temporada a les carreteres catalanes, Carchat i el seu copilot Claudi Ribeiro van ser tercers al prestigiós Volant RACC. El 2010 va repetir participació i en va ser el campió.

La temporada següent va demostrar que també podia ser el més ràpid a Espanya i es va adjudicar el títol de la Copa Suzuki Swift. El següent repte va ser el Campionat d´Espanya d´asfalt. Carchat va apostar fort per un Porsche 911 GT3 que no va donar el resultat esperat. L´any següent va repetir a l'Espanyol com a pilot oficial de Renault en una temporada irregular pels problemes mecànics, però en què va tornar a donar mostres de la seva classe.

El premi ha arribat aquest 2014, en què Carchat ha estat campió del grup N a l´Espanyol d´asfalt amb un Mitsubishi Lancer Evo 10. Un títol que ha tingut com a recompensa el Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, que demà es posarà en marxa amb el Shake Down i la sortida especial a Barcelona. Després, tres jornades entre els millors del món i el repte per a Carchat d´acabar la primera participació en un Mundial.

Informa: Joan López

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.