Analitzem la 15a etapa del Tour entre Ceret i Andorra la Vella amb Emili Pérez

www.andorradifusio.ad

L'1 de novembre es va donar a conèixer l'etapa amb final a Andorra en el Tour de França del 2021. La quinzena etapa sortirà de Ceret, arribarà a Andorra la Vella i es decidirà a la collada de Beixalís. Hem volgut analitzar aquesta esperada jornada del proper diumenge 11 de juliol de la mà de l'exciclista Emili Pérez.

Pérez creu que serà una etapa "ràpida" en què la pujada de Beixalís serà la part clau. Amb una primera rampa del 12% que serà curta, però que "després de 180 quilòmetres farà mal a les cames".

Continua amb pujades del 17 o el 18% que, segons ha explicat l'exciclista, "farà que qui no estigui ben col·locat o qui no estigui davant pugui perdre una mica de temps". En aquest sentit, ha assegurat que "pot ser una pujada molt explosiva" que pot marcar les diferències.

Pel que fa a l'última pujada, considera que hauria de ser més tranquil·la, ja que té un desnivell d'un 5 o 6% i a la part de dalt la carretera comença a ser més ampla.

Quant a la baixada, ha afirmat que "és molt tècnica fins a Andorra la Vella". Seran quinze quilòmetres "amb una carretera molt ràpida i molt bona" fins a l'arribada a Anyós, i des d'allí a la Massana també serà ràpid.

Segons ha remarcat, en aquesta part es podria decidir l'etapa, ja que "serà difícil poder agafar qui estigui a alguns metres".

Informa: Cesc Sanjuan
Imatge: Kevin Ribeiro

Comparteix:

Ibon Navarro i David Eudal reben l'alta del coronavirus Jorge Dias dona positiu per coronavirus