El 188 rep més de 2.000 trucades: com funciona el centre de control del telèfon del coronavirus?

www.andorradifusio.ad

En poques hores el telèfon d'informació general sobre el coronavirus ha acumulat prop de 900 trucades i, des de divendres, ja arriba a les 2.300. Hem pogut visitar l'oficina central, que es va iniciar amb l'objectiu de reservar el 116 únicament per a consultes mèdiques. 

A la centraleta del telèfon d'informació general sobre el coronavirus, el 188, els aparells no paren de sonar. Els telèfons treuen fum des que es va posar en marxa divendres i ja acumula més de 2.000 trucades. Durant el cap de setmana moltes consultes han estat relacionades amb salut o amb un possible tancament de fronteres. Les darreres hores n'han aparegut d'altres, com les relacionades a les activitats comercials. "Hi ha moltes peculiaritats que de vegades no són senzilles de dirimir", explica el secretari d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures, César Marquina, qui detalla, però, que s'està donant guia a tot el personal des de cada departament perquè pugui donar resposta.

L'equip encarregat d'agafar les trucades és molt divers. Des de guies de museus, fins a bibliotecaris o personal de la Creu Roja, Funció Pública o Esports. Personal de l'administració que s'ha alliberat dels seus llocs de treball habituals i que de forma voluntària se'ls forma per donar resposta al ciutadà. Es divideixen en dos torns d'unes vuit persones sense encreuar-se i hi ha dos equips de reserva per si calgués aïllar-ne algun.

Segons Marquina, el 90% de les trucades es resolen al servei i el 10% es deriva als ministeris, com Treball, Turisme... "Igualment amb el 116. La voluntat també va ser descarregar-lo de totes aquelles consultes que no eren específicament mèdiques o d'urgències", afegeix.

Tenint en compte l'elevat volum de consultes, des de la coordinació del 188 també demanen una mica de paciència. El coordinador, Guillem Pons, reconeix que "això és tan nou per la societat com per al Govern i ens anem amotllant a mesura que veiem com avança la situació".

El telèfon 188 és gratuït i està en funcionament les 24 hores del dia. De 8 del vespre a 8 del matí les trucades es desvien al Centre Nacional del Trànsit, que s'ha reforçat. El número llarg per trucar des de fora d'Andorra és +376 301 188.

Informa: Laura Massegú
Imatge: Sergi Linares

Comparteix:

Cau la venda de pisos, que són cada cop més cars Catorze positius per Covid-19: quatre ingressats i un d'ells greu a l'UCI