L'ACA alerta que la velocitat i les distraccions al volant continuen sent un problema i demana més controls i endurir les sancions

www.andorradifusio.ad

Més duresa en les sancions, sobretot per l'excés de velocitat. Són les demandes de l'Automòbil Club, malgrat la disminució de la sinistralitat i les multes el darrer any. Dades que atribueix al descens del trànsit per la pandèmia.

Conduïm menys, però no millor. Així es desprèn en el últim informe IMACA 2020 que ha presentat l'ACA.

Les sancions per excessos de velocitat han augmentat per sobre de 14.100, malgrat les restriccions de mobilitat i l'aturada per la pandèmia. El 2019 se'n van imposar unes 13.300.

Les motocicletes són les que més corren. S'ha registrat un 75% més d'excés de velocitat en aquests vehicles, així com s'ha notat un increment del seu ús.

El secretari general de l'Automòbil Club, Antoni Sasplugas, demana "que tinguem a Andorra un trànsit més amable". "I això passa per fer pedagogia, per posar mecanismes dissuasoris en l'excés de velocitat. Amb més radars i limitacions, la velocitat baixa. No sé si és que només aprenem així", ha manifestat reclamant l'enduriment de les sancions".

L'excés de velocitat és la principal causa de l'accidentalitat, amb les distraccions al volant. La sinistralitat i les sancions per alcohol i drogues han disminuït, de 91 a 71 aquest any. Una xifra que segueix sent alta, tenint en compte l'aturada de la conducció durant la pandèmia, i que ha causat nou víctimes lleus i dues de greus.

Els conductors que reben més sancions per aquest motiu tenen entre 30 i 49 anys, mentre que la de joves ha disminuït.

La darrera campanya de sensibilització de l'ACA es va enfocar en aquesta qüestió, que considera que s'ha de seguir treballant. La d'enguany, s'enfocarà a reduir els accidents entre els vehicles i els vianants. El 2020 hi va haver dos accidents mortals que van afectar vianants. "Tant el conductor com el vianant han d'estar molt alerta, posar molt de la seva part i saber perfectament com interactuar en un pas de vianants".

L'informe també mostra una baixada de les emissions de CO2 a causa del confinament, però reitera que la mobilitat interna és la que en genera la majoria, ja que es van disparar els nivells tot i la poca afluència turística.

En aquest sentit, no hi ha un augment del cotxe elèctric, ni de particulars ni de compradors industrials.

Per altra banda, s'ha ressaltat la importància d'explorar les oportunitats de nous models de negoci en un nou escenari de mobilitat. Recalcant, per exemple, que la micromobilitat és una de les tecnologies que més ràpid s'ha adoptat al món.

Informa: Judith Sáez
Imatges: Nil Forcada

Comparteix:

La Covid-19 obliga a limitar el Jambo, que torna amb força als carrers amb 22 propostes i tres escenaris L'administració dels 12.000 vaccins d'AstraZeneca genera esperança en la població