El 72% de les empreses familiars veuen el futur amb optimisme però no consideren la innovació una prioritat

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Els empresaris no prioritzen la innovació tecnològica i només un de cada deu preveu vendre el negoci en els pròxims tres anys. Són algunes de les conclusions del baròmetre europeu de l'empresa familiar.

Aquest informe es basa en enquestes dutes a terme a directius d'empreses familiars de 26 països i on enguany s'inclou Andorra. Segons es desprèn de les respostes dels 32 directius del país que hi han participat, l'empresa familiar a Andorra afronta el futur amb optimisme realista, a la vegada que manté la vocació de creixement a llarg termini dins de la família.

Per exemple el 72% dels enquestats considera que la perspectiva econòmica de la seva empresa familiar és positiva, per un 3% que la consideren negativa. El futur de l'empresa familiar sembla garantit, ja que el 50% dels enquestats valoren traspassar el govern i la supervisió del negoci a la generació següent.

Per contra, s'han detectat mancances importants. En aquest sentit no destaquen la innovació com una prioritat, al contrari del que passa a la resta d'Europa. Tampoc preveuen un canvi d'organització per guanyar competitivitat.

Finalment, els enquestats estableixen com a prioritats principals la rendibilitat dels negocis i l'augment de la facturació. També es desprèn que la incertesa geopolítica, la lluita pel talent, el compliment regulador i el descens de la rendibilitat marquen el dia a dia de l'empresa familiar a Andorra.

Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Vicente Bellot
Locució: Yasmina Canedo

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.