Afers Socials atén 54 famílies en situació de pobresa energètica

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

54 famílies estan rebent aquest hivern ajuda ja que es troben en situació de pobresa energètica. Es tracta d´un nombre similar al registrat en la campanya oberta l´any passat. Per ajudar les llars en precarietat, els serveis socials els han comprat radiadors o han demanat a les companyies elèctriques que els informin abans de tallar el subministrament. Des de l´abril el govern ha gestionat 58 ajornaments de pagaments. Finalment el govern ha pagat la factura d´un 20%.

El Ministeri d´Afers Socials, Justícia i Interior fa el seguiment de 54 famílies que es troben en situació de pobresa energètica. Amb l´arribada del fred al novembre s´han intensificat els controls que de forma quinzenal, setmanal o diària es realitzen a les llars afectades per aquest problema, una campanya que es prolongarà fins al 15 d´abril.

Per ajudar aquestes famílies s´han dut a terme diferents accions. S´han comprat radiadors, s´ha contactat amb les companyies elèctriques perquè informin els serveis socials abans de procedir al tall del subministrament i s´ha assumit de forma parcial o total les despeses de les llars que no han pogut fer-se càrrec de les despeses.

Es tracta d´actuacions que ja es van posar en marxa el darrer hivern. En aquell moment es van atendre 56 famílies, de les quals 44 van ser beneficiàries d’un ajut econòmic per fer front a la despesa derivada de l’augment del consum d’energia.

De fet, des del mes d´abril i fins l´actualitat s´han gestionat un total de 58 aplaçaments. En un 20% de les situacions, el Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior s’ha fet càrrec de la totalitat de la despesa d’energia consumida.

L’Àrea d’Atenció a les Persones i les Famílies, a través del Servei d’Atenció Immediata, ha elaborat protocols d’actuació amb les empreses subministradores d’energia elèctrica per assegurar que aquestes famílies tenen garantit el servei d’energia elèctrica. Els protocols preveuen accions com garantir el pagament de les despeses per part del Ministeri o ajornar o fraccionar el pagament en les situacions en què la família no pot fer front al pagament en el temps requerit però sí posteriorment.

La campanya d´aquest hivern resta oberta per a qualsevol persona o família que es trobi en situació de pobresa energètica. Els afectats es poden adreçar als serveis socials més pròxims.

Informa: Ana Alamán

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.