Les agències de viatges preveuen complicacions als aeroports aquest estiu a causa de les vagues

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Les agències de viatges preveuen un estiu complicat als aeroports per la vaga de controladors a Marsella i per diverses aturades de treballadors d'algunes companyies aèries. Les agències recorden que els viatgers tenen dret a una compensació econòmica en cas de cancel·lació. També quan accepten un canvi proposat per la companyia.

La vaga de controladors aeris de Marsella, les cancel·lacions de Vueling i la vaga anunciada per la tripulació de Ryanair poden provocar cert caos als aeroports aquest estiu.

Tot i això, finalment les agències de viatges creuen que serà menys problemàtic del que es preveia. La directora de Viatges Emocions, Maica Terrones, explica que "es preveia vaga de controladors a l'aeroport de Barcelona, que per nosaltres hagués estat fatídic, i de moment està parada, però sí que es preveu vaga a Ryanair". Amb tot, "crec que no serà tan greu com teníem previst a l'inici de la temporada", afegeix.

En cas d'haver contractat el viatge a una agència, aquesta és qui s'encarrega de buscar alternatives de vols i hotels per evitar que el client perdi dies de vacances o diners, i posteriorment fa les reclamacions a les companyies per les pèrdues ocasionades.

En cas d'haver comprat el viatge directament, els passatgers poden exigir compensacions econòmiques tant al mateix aeorport com després. Segons el reglament europeu, les compensacions oscil·len entre els 250 i els 600 euros segons les distàncies dels trajectes contractats.

Les agències, tot i això, recomanen anar a l'aeroport amb previsió. Imma Codina, directora de Viatges Pyrénées, aconsella "que hi vagin amb molt de temps" perquè "quan més aviat arriben més aviat entren". També recomana "que es facin les targetes d'embarcament".

Les agències recorden que si hi ha canvi de vol i s'ha de passar la nit, són les companyies les que han de pagar l'hotel. Ara bé, recorden que amb la vaga de controladors, i no de les companyies, aquestes no tenen l'obligació d'indemintzar el passatger.

Informa: Laia Ferré Marot
Imatge: Enric Fernández

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.