El comú i el Govern aposten per recuperar el comerç clàssic i obrir més allotjaments per revifar el Pas a l'estiu

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Incrementar la qualitat del turista que va al Pas de la Casa. Aquest serà un dels eixos del pla de dinamització que està ultimant el comú d´Encamp. El cònsol major ha avançat en entrevista a RTVA que cal posar fre a l'obertura de supermercats i apostar per l'especialització.

El comú d´Encamp s'ha proposat modificar el model de turista que visita el Pas de la Casa. Una part de les propostes que recollirà el pla de reactivació es centren a aturar la proliferació de supermercats i, en canvi, incentivar l'obertura de comerços petits i especialitzats, que promoguin l´arribada de nous visitants. Cal un canvi de dinàmica. "L'efecte està sent invers. Botiga que s'està tancant, enlloc d'obrir una botiga d'aquestes característiques, s'està obrint un supermercat", lamenta el cònsol major, Jordi Torres.

En aquesta línia també s´ha expressat el ministre de Turisme, que apunta que cal trencar la dinàmica del comerç de tabac i alcohol, concentrat als supermercats. Francesc Camp creu que "s'ha de tornar a un Pas de la Casa de fa vint anys, on hi havia òptiques, joieries, més perfumeries, més botigues de roba esportiva, de roba normal i corrent. Això s'està perdent i si es perd això, es perd el tipus de client que et vindrà a comprar això".

Segons el cònsol encampadà, un dels problemes del Pas de la Casa és que la majoria de turistes d'estiu són excursionistes, que no fan nit al poble. "S'hauria de parlar amb apartaments turístics i hotels, perquè tenim molta oferta d'aquest producte, però a l'estiu la major part, el 80%, està tancat. Hem d'insistir perquè mirin d'obrir més hotels o apartaments turístics i a veure si entre tots aconseguim generar un producte perquè la gent no solament pugi al Pas de la Casa a comprar, sinó que s'hi quedi dos o tres dies", és el que diu que han de fer.

A banda dels treballs de millora de l´entorn urbà, el comú també preveu aprovar, entre setembre i octubre, el nou reglament per homogeneïtzar les terrasses de bars i restaurants. L´objectiu és que totes segueixin una línia estètica similar i se n'elimini la publicitat.

Informa: Laura Massegú
Imatges: M.Paixà/K.Ribeiro

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.