Coopalsa demana celeritat en l'homologació dels permisos dels xofers per alleugerir la saturació de passatgers

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Coopalsa, responsable de la majoria de línies, també atribueix l'augment d'usuaris a la gratuïtat del transport públic i afirma que ja ha ampliat freqüències i ha introduït autobusos amb més capacitat. Ara bé, en el cas de la línia 4, diuen que el problema és trobar conductors i demanen celeritat al Govern en les contractacions de personal.

Des de Coopalsa consideren que l'increment de passatgers es deu a l'arribada de personal per fer la temporada d'hivern, però també a la gratuïtat del transport públic, una iniciativa que valoren molt positivament, però que consideren que "no s'ha tingut temps per fer preparacions prèvies i això provoca una mica de saturació en alguns moments".

El gerent de la companyia, Gabriel Dallerès, explica que des de setembre s'han afegit freqüències i s'han canviat 6 autobusos de les línies 2, 5 i 6 per vehicles amb més capacitat i al desembre s'incorporaran dos més. Els antics es reserven de reforç. Dallerès afirma que en el cas de la línia L4 cap al Pas de la Casa, el problema és la falta de conductors que han de cercar a mercats llunyans, com ara els iberoamericans, davant les mancances que també tenen els estats veïns.

És per això que demanen "una certa agilitat a l'administració perquè tramitin aquests expedients com més ràpidament millor per poder atendre correctament la demanda que tenim".

Ara mateix estan a l'espera de contractar 6-7 conductors amb l'objectiu d'arribar a una desena de cara a l'hivern.

Informa: Laura Cugat 
Imatges: Kevin Ribeiro

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.