Els esdeveniments, la gastronomia i la natura, estratègies clau per al país segons l'Organització Mundial del Turisme

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

L'organització d'esdeveniments, la gastronomia i la natura. Aquests són alguns dels potencials que té Andorra segons l'Organització Mundial del Turisme. Aprofitant el congrés mundial celebrat aquesta setmana al país, han presentat els resultats de l'informe sobre turisme de muntanya sostenible a escala global, destacant la importància de preservar l'entorn i crear sinergies amb les comunitats locals.

El turisme de muntanya ha ressorgit amb força gràcies a la pandèmia i cada vegada està escalant més llocs en l'agenda política mundial. Així ho constaten des de l'Organització Mundial del Turisme i posant el focus a Andorra, valoren tots els avenços que ha fet fins ara i tot el que li queda per explorar. 

 "L'estratègia d'esdeveniments i treballar la gastronomia amb la creació d'un segell per a restaurants de qualitat portarà segments nous i permetrà allargar l'estança i les despeses que, al final, és un dels objectius que tenen tots els destins. A més, hi ha un canvi en el turista, que busca espais de naturalesa per estar amb la família o sol i regenerar-se i aquí hi ha una oportunitat", segons

Sandra Carvao, cap d'Intel·ligència i Competitivitat del Mercat Turístic, Organització Mundial del Turisme.

La desestacionalització també és una de les línies de treball i precisament esdevé una de les recomanacions a gran escala que recull l'informe que ha elaborat la institució amb l'Organització de les Nacions Unides per l'Agricultura i l'Alimentació. L'anàlisi va arrencar a inici del 2021 i els resultats han estat presentats aquesta setmana en el marc del Congrés mundial de turisme de neu i de muntanya. Altres consells serien... 

"Comptar més amb les comunitats, evidentment afrontar el canvi climàtic amb una inversió en infraestructures sostenibles i, a la vegada, treballar en la cooperació entre el govern central amb les autoritats locals, que és clau".

Segons Carvao, el turisme és també un factor de desenvolupament i anima a treballar molt més amb les poblacions rurals per garantir la seva essència i, sobretot, la seva supervivència.

Informe: Laura Cugat
Imatges: Nil Forcada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.