Els hotels tanquen satisfets l'hivern però encaren la primavera amb preocupació per l'impacte de la guerra a Ucraïna

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El sector hoteler fa un bon balanç de la temporada d’hivern que ja s’acaba, tot i els moments crítics de principi d’any a causa de la sisena onada. La preocupació és ara l’encariment de costos derivats de la guerra a Ucraïna, que ja està afectant l’arribada de turistes en grup del centre d’Europa. Hi ha optimisme de cara l’estiu amb la tranquil·litat enguany d’allargar contractes d’hivern i no patir tant per la mà d’obra. 

Punt final a una temporada d’hivern que ha començat i ha acabat molt bé però que ha tingut alts i baixos a causa de la Covid-19. I és que la pandèmia ha fet canviar la manera de treballar i enfocar els negocis. París posa l'exemple d'algunes estratègies que han permès treure el màxim rendiment possible sense acabar d'assolir les xifres d'ocupació anteriors. Una d'elles consisteix en equilibrar els preus a l'alça i l'altra, potenciar l'oferta en visitants que han vingut amb més ganes que mai de consumir. 

De cara a la primavera, la preocupació és una altra. I és que ja hi ha hotels que estan notant una baixada de demanda per part de grups de turistes que venen del centre d’Europa, sobretot arran de la pujada de preus de carburants com a conseqüència del conflicte Rússia-Ucraïna. El president de la Unió Hotelera, Jordi París, afirma que l'impacte econòmic de la guerra "frenarà l'arribada de turistes de més lluny, com de Bèlgica i Holanda, que acostumen a venir en primavera i es poden veure afectats, sobretot,  per l'encariment del combustible".

Aquesta situació també fa que els hotels hagin d'apujar les tarifes. A banda, pot ser que tinguem menys turisme de proximitat ara que han caigut moltes de les restriccions, un mercat molt potent en els últims dos anys.

La manca de visitants russos i ucraïnesos també impactarà i segons París, farà que quedin llits buits a zones properes com la costa catalana, que pot ser que opti per millorar l’oferta i fer créixer així la competència. 

Pel que fa a la Setmana Santa, ambdues associacions destaquen les altes ocupacions que han tingut sobretot entre dijous i diumenge, arribant en alguns casos a fer el ple. Una injecció d'esperança per treballar de cara a la temporada estival. 

Hi ha molt d’optimisme de cara l’estiu, sobretot a l’agost però també el juliol gràcies al Cirque du Soleil. Un punt a favor és la possibilitat d’allargar contractes d’hivern, una opció molt celebrada també per Autèntics Hotels, que aposta per intentar mantenir el ritme de feina de forma estable i prologar les pernoctacions com a reptes de futur. 

Informa: Laura Cugat
Imatges: Ricard Tenza

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.