"Missió zero accidents" posa en focus de la segona campanya en el perill de conduir sota els efectes de l'alcohol i les drogues

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

La campanya "Missió zero accidents", que per segon any posa en marxa l'Automòbil Club (ACA), amb la col·laboració del Govern i el patrocini de MoraBanc, incideix a conscienciar sobre el perill de conduir sota els efectes de l'alcohol i les drogues.

Conscienciar els conductors sobre la influència negativa de l'alcohol i les drogues al volant, que en els darrers anys ha augmentat.

Per exemple el 2018 es va registrar un augment del 37% de sancions policials a conductors per aquestes causes.

L'ACA centra aquesta campanya en tres franges poblacionals que segons la policia reuneix la majoria d'actuacions per conducció sota els efectes de begudes o estupefaents: els joves, sobretot després de l'oci; les persones de mitjana edat i els treballadors de sectors industrials i la construcció.

Segons les aportacions del cos d'ordre, la preocupació principal és que els infractors no són conscients del perill que generen per ells i per a la resta de conductors, indica el secretari general de l'ens, Antoni Sasplugas.

L'any passat la campanya es va dedicar als vehicles de dues rodes, atesos els accidents mortals que hi va haver el 2018. La campanya es perllongarà fins al 15 d'agost i del 15 de novembre fins a mitjan gener del 2021.

Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Txema Galiela

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.