La pandèmia ha permès tenir més educació emocional i tecnologia a les escoles

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Les escoles s'han hagut d'adaptar a les restriccions per la pandèmia amb modalitats d'ensenyament que no estaven gaire desenvolupades. Després de tres anys que els centres tanquessin per la Covid-19, la ministra d'Educació en funcions ha destacat les lliçons i els canvis que hi ha deixat.

La ministra d'Educació i Ensenyament Superior en funcions, Ester Vilarrubla, ha recordat tres anys després el moment de tancament de les escoles. Ha manifestat que va ser un "dels moments més tristos i una de les decisions més dures que hem hagut de prendre".

Vilarrubla ha assegurat que la gestió de la situació va ser ràpida. Els alumnes tenien identitat digital i això va permetre facilitar les classes virtuals i, vist amb perspectiva, també va suposar un canvi en la visió que hi havia de la tecnologia. "Les coses bones és que ens han fet evolucionar de manera molt ràpida cap a les noves tecnologies, sobretot per aquells que eren més reticents".

Tot això va ser un repte. Una situació difícil per a moltes persones, que a més va tenir moltes conseqüències emocionals i en la salut mental dels alumnes, que es poden haver mantingut. De fet, va ser això el que va fer posar sobre la taula la importància de l'educació emocional. 

La ministra ha exposat la necessitat que "l'educació emocional estigui més present a les escoles, no només pels casos que ho estan passant malament sinó ja com a cultura". A més, ha afegit que no tothom "estava convençut que s'havien de tenir les eines emocionals i tecnològiques".

Després de tres anys, la Covid-19 ha deixat algunes ensenyances positives.

Informa: Maria Lucena
Imatges: Arxiu RTVA - Kevin Ribeiro

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.