Territori descarta la variant de la Massana i aposta per l'eixamplament de la CG-3 amb tres carrils, un de reversible

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

L'eixamplament de la carretera general 3 en el tram comprès entre la rotonda de les Dos Valires i la d'Anyós serà realitat l'any vinent. Així ho ha confirmat el nou ministre de Territori, que ha assegurat que es disposarà de tres carrils fixos, un dels quals serà reversible en funció de l'afluència de vehicles. Víctor Filloy descarta a hores d'ara tirar endavant la construcció de la variant, ja que considera que aquests tres carrils fixos aportaran fluïdesa en el trànsit de la zona.

En un any la carretera general 3 disposarà de tres carrils fixos entre la rotonda de les Dos Valires i la d'Anyós. Un serà reversible en funció de l'afluència de trànsit amb l'objectiu de descongestionar la circulació.

Les obres, amb un cost d'1,5 milions d'euros, es troben en la segona fase que consisteix en la demolició d'una part dels elements rocosos que limiten amb la carretera per eixamplar-la. Filloy recorda que "era una obra molt demanada per la població de la Massana i Ordino perquè era un punt negre amb moltes retencions". Afegeix que "el carril reversible de la prova pilot ha donat molt bons resultats i aquesta és la continuïtat".

El nou ministre de Territori creu que els tres carrils fixos resoldran els problemes de trànsit a la zona. Per quest motiu, a hores d'ara es descarta la construcció de la variant. Víctor Filloy ha admès que és difícil assumir-la en aquests moments pel seu cost elevat. En tot cas, assegura que aquesta infraestructura caldrà tenir-la en compte en el futur.

D'altra banda, també s'han presentat els treballs d'eixamplament d'un tram d'uns 200 metres de la carretera general 5 entre Arinsal i Erts. Les obres han començat avui i es preveu que estiguin enllestides en sis mesos amb un cost de 700.000 euros.

El ministre ha recordat que aquestes obres sorgeixen del projecte guanyador dels pressupostos participatius del 2019: "Un miler de persones sol·licitaven disposar d'un accés per a vianants entre la Massana i Arinsal perquè hi ha molta circulació de vianants sobretot durant els mesos d'hivern". En el mateix sentit, la cònsol menor de la Massana, Eva Sansa, ha remarcat la necessitat de "preservar la seguretat de totes les persones que passen per aquest tram".

El ministeri es compromet a anar ampliant les voravies per connectar la Massana amb Erts i Arinsal a mesura que es disposi de partides pressupostàries.

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Ricard Tenza

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.