Apapma denuncia que les obres en carreteres d'Ordino "estan destruint murs de pedra seca"

www.andorradifusio.ad

Apapma considera que la rehabilitació del mur del camí de la Ruta del Ferro no és l'única acció invasiva que s'està duent a terme al país. El president de l'associació, Carles Iriarte, remarca que les carreteres que s'estan fent a Ordino estan destruint murs de pedra seca de molts anys d'antiguitat.

La rehabilitació d'un tram del camí de la Ruta del Ferro que va esfondrar-se segueix portant cua. Un camió carregat de grava va bolcar ara fa prop d'un mes a la zona i va endur-se amb ell part del mur que hi havia.

L'actuació per part del comú d'arreglar la zona amb una base de formigó va despertar les queixes d'Apapma, en considerar que no era la manera més adequada de fer-ho.

El president de l'associació, Carles Iriarte, remarca que aquest tipus d'acció sense tenir en compte el medi ambient no és única d'Ordino. Assegura que les carreteres que està fent el Govern a la mateixa vall "estan destruint i fent desaparèixer murs de pedra seca que avui dia són patrimoni declarat per la UNESCO i substituint-los per murs de formigó revestits de pedra". "Passa a tot Andorra", afegeix.

Pel que fa al tram de la Ruta del Ferro, des d'Apapma consideren que la pedra seca era l'opció menys invasiva d'arreglar-lo. "Si Ordino vol ser reserva de la biosfera, un atractiu turístic i diferenciar-se de la resta de valls d'Andorra no anem pel bon camí". Es pregunta "per a quin tipus de vehicles cal revestir-ho d'aquesta forma".

El tram encara roman en obres i des del comú ja han garantit que la part exterior del mur serà de pedra seca per mantenir l'estètica visual.

Informa: Joel Romero
Imatges: Xabier Moreira-Desirée Sala

Comparteix:

Prova pilot per fer de sentit únic el carrer Sant Andreu d'Andorra la Vella Terceravia demana pel retorn econòmic de l'Ironman i pel reemborsament en cas de cancel·lació