L'augment del comerç en línia fomenta la creació de plataformes de venda centralitzada per internet

www.andorradifusio.ad

El confinament ha canviat la manera de comprar i són molts els que aquests dies fan les compres dels supermercats per internet. A més des de dilluns els comerços ja poden vendre tot el seu catàleg online, és per això que durant els últims dies les comandes de productes han augmentat encara més.

Dilluns els negocis d'electrodomèstics, estris de la llar o joguines ja van poder començar a vendre presencialment, però també des de dilluns qualsevol comerç pot vendre per internet els productes del seu catàleg.

És per això que durant els primers dies les comandes online han estat massives, i és que el confinament ha fet canviar la manera de comprar de la societat.

Maria Pilar Puente és responsable d'Andorrafreemarket i pensa que aquesta situació "ajudarà a incrementar la compra en línia". Assegura que dilluns "va ser un dia molt mogut comparable al Nadal".

Ivan Armengol, director de Grans Magatzems Pyrénées, explica que "hi ha molta demanda de tecnologia, sobretot impressores, ordinadors i mòbils, i també petit electrodomèstic".

Davant d'aquesta situació ja s'impulsen els marketplace que ofereixen la possibilitat als comerços i clients de vendre i comprar d'una manera fàcil i centralitzada per internet.

Una iniciativa pensada sobretot per a aquells que no disposen del servei de venta online i que ara podran començar a vendre els seus productes en grans comunitats a la xarxa.

Es preveu que n'hi hagi de disponibles al començament de la setmana que ve.

Bernat Altimir, director gerent de CityXerpa, indica que "és una situació complicada per als comerços del país i aquesta és una manera de donar facilitats". Planteja "una solució 360 graus amb acompanyament en tots els productes, atenció al client i gestió de devolucions".

Cristina Ramirez és sòcia i creadora d'Andozon, una altra plataforma "on cada comerç disposarà de la gestió de la seva botiga dins aquest centre comercial on line". Incorpora "un xat intern entre client, venedor i plataforma" i es podran fer "valoracions i destacar ofertes".

Com marquen els protocols el lliurament dels productes es fa a domicili evitant el contacte entre repartidors i clients. Tots els repartiments s'intenten fer en el termini més curt possible.

Informa: Sergi Expósito
Imatges: Desirée Sala

Comparteix:

L'increment de preus dels productes bàsics genera opinions oposades entre la ciutadania Jover atribueix l'encariment dels productes a la cadena de distribució