Els comerciants valoren l'aposta per millorar l'atenció al client com a eix del pla estratègic

www.andorradifusio.ad

Els comerciants veuen amb bons ulls que el Govern vulgui millorar la qualitat del servei com a eix central del pla estratègic del comerç. Els negocis petits i apartats de les principals artèries subratllen que cuidar l'atenció al client és essencial i reclamen a l'executiu més esforços per donar-los a conèixer i atreure més visitants. 

Optimitzar dia a dia la qualitat del servei, com ara afinant l'atenció al client, és un repte clau pels comerciants. Ho remarquen sobretot aquells més petits i apartats de les zones cèntriques, com el propietari de la botiga Executive Man, Trajano de las Heras, que destaca la proximitat amb els clients. "La nostra feina és atendre'ls bé perquè continuín venint", afirma.

Per la seva banda, la presidenta de l'Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres, Rosa Pascuet, considera que estan fent "bastant bé les coses", com a mínim, diu, per un "aprovat".  En el seu cas, afegeix, no es poden permetre "perdre cap client" perquè no es troben a l'eix comercial principal i no tenen el volum que registren per exemple les avingudes Meritxell i Carlemany. Per això "l'hem de tractar bé i ho fem fet sempre", assegura.

Tenint en compte les més de 600 empreses que hi ha al barri, des de l'entitat reclamen a l'administració més zones pacificades i una millor senyalització per atreure visitants per obtenir així un retorn més gran.

Tot i estar a primera línia i treballar també amb turistes, hi ha empreses que consideren que la qualitat del servei és igualment primordial.  Abel Zafri és el responsable de la botiga Pollyanna i afirma que la premissa és oferir un servei complet i una atenció més propera. Per aconseguir-ho, diu, formen als empleats amb aquests objectius.

Per la seva banda, la representant de l'Associació de Comerciants de l'Eix Central, Sònia Yebra, considera que l'aposta de l'executiu és molt interessant i referma que és molt important treballar de forma conjunta.  Té clar que el pla estratègic del comerç "s'ha de reprendre." perquè  "després de dos anys amb la Covid,  és el moment de poder tirar endavant tots els projectes".

Tot i el bri d'aire fresc que han portat les festes de Nadal, hi ha negocis que arrosseguen pèrdues i esgotament i desitgen una estabilitat duradora. 

Informa: Laura Cugat
Imatges: Andreij Cristancho

Comparteix:

El festival Ull Nu obre la convocatòria per a l'edició 2022 Els col·laboradors educatius tindran més competències