Les companyies que gestionen el transport públic, satisfetes amb l'augment d'aforament però demanen dades que justifiquin les limitacions

www.andorradifusio.ad

Les companyies que gestionen el transport públic estan satisfetes amb l'augment d'aforament del 50 al 75%, sobretot coincidint amb el retorn a les aules, que preveien complicat. S'han incrementat les freqüències en algunes zones i franges horàries i es demanen dades que justifiquin les limitacions de capacitat. En el cas de Coopalsa,  que s'encarrega de la majoria de línies, l'impacte de la Covid-19 es tradueix en 500.000 usuaris menys dels previstos des de setembre del 2019.

El confinament i les limitacions d'aforament arran de la pandèmia del coronavirus han provocat un fort impacte en el transport públic. Segons la companyia que gestiona la majoria de línies, Coopalsa, el nombre d'usuaris d'ara fa un any està molt per sota de les previsions inicials. 

El gerent de la companyia, Gabriel Dallerès, ha assenyalat que "en el volum d'un any ens han faltat al voltant d'uns 500.000 usuaris".

L'augment d'aforament del 50 al 75% ha estat molt ben rebut pel sector i segons ha confirmat l'executiu, de moment es mantindrà malgrat les noves mesures de prevenció decretades aquesta setmana, refermant la necessitat de complir amb les normes d'higiene com portar la mascareta, ventilar els vehicles a cada parada i que els usuaris s'anticipin per evitar aglomeracions.

En aquest sentit, Dallarès demana que s'obtinguin dades sobre el risc de contagi en aquests espais."Sembla que el transport públic sigui un lloc on hi ha més contagis i ens agradaria que això es recolzés amb dades concretes, i així ho vam sol·licitar".

En aqueste sentit, Dallerès creu que "com més es documenti amb dades les decisions que es prenguin, més tranquil estarà tothom".

Pel que fa al retorn a les aules, Coopalsa compta amb una mica menys d'alumnes que altres anys i té a disposició 13 busos de reforç, un volum que creu que serà suficient.

Com està realitzant també Autocars Nadal-Grup Julià, la resposta davant algunes aglomeracions a l'hora d'anar a l'escola o sortir-ne és incrementar les freqüències del servei, per exemple, a punts de Sant Julià, Encamp i Ordino.

El període fort del sector és a l'hivern i en aquestes circumstàncies li és molt complicat fer pronòstics.

Informa: Laura Cugat
Imatges: Fernando Montero-Arxiu RTVA

Comparteix:

Espot diu que l'enduriment de les mesures busca evitar un nou confinament generalitzat El caçadors demanen analitzar per què hi ha zones amb més isards que d'altres