Creu Roja demana recursos per a una segona onada del coronavirus en què creix l'afectació sanitària i econòmica

www.andorradifusio.ad

La Creu Roja travessa per una situació delicada. La segona onada de la pandèmica obliga a multiplicar els serveis, mentre que el nombre de voluntaris ha caigut de forma espectacular així com els recursos per fer front a les necessitats de la població. Dels 2.000 voluntaris amb què comptaven durant el confinament han baixat a uns 400.

La Creu Roja ha multiplicat les seves funcions durant la pandèmia de la Covid-19. A banda dels cribratges i els serveis habituals, augmenta el nombre de persones que pateixen les conseqüències de la crisi econòmica derivada de la sanitària. Per exemple, persones grans que romanen soles a la llar i requeririen acompanyament o ajuda.

Durant el confinament comptaven amb 2.000 voluntaris i ara no arriben a 400. L'augment de serveis també comporta més despeses.

Tot i rebre una important partida econòmica del Govern, l'entitat ha vist com han caigut les donacions. Una situació derivada del daltabaix en l'economia.

El director de Creu Roja, Jordi Fernández, ha destacat que "ens veiem una mica curts de recursos, fins i tot econòmics". En aquest sentit, ha afirmat que tenen menys ingressos, però també menys recursos humans.

L'entitat fa una crida per aconseguir més suport, sobretot humà. "Tots els que puguin tenir una o dues hores durant la setmana, o un dia de festa, són benvinguts", ha comentat Fernández.

Mentrestant continuen fent els cribratges per tot el territori nacional. Aquest diumenge a les 8 del matí han començat a Santa Coloma després de cinc dies a la Massana on van realitzar 848 tests.

Divendres van començar les proves sectorials amb el personal dels comerços. Des de la Creu Roja fan una crida a la població i recorden que la baixada en la corba de contagis no ha de comportar un relaxament.

Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges:Desirèe Sala

Comparteix:

Reportatge: sobreviure, el dia a dia dels restauradors Els tallers de pneumàtics viuen una temporada atípica de canvi de rodes davant la falta de clients francesos i espanyols