
La 14a Cursa popular Illa Carlemany prepara una edició especial per als Jocs dels Petits Estats. Serà el diumenge 1 de juny, just l'endemà de la clausura.
Amb l'arribada dels Jocs dels Petits Estats a Andorra, la cursa popular Illa Carlemany fusiona els dos conceptes amb la samarreta commemorativa d'enguany que durà les anelles olímpiques. Se n'han preparat unes 4.500 amb la previsió que se superin els 3.300 participants de l'any passat.
"El nostre repte, i potser no hi arribarem, però seria arribar a les 4.000 persones inscrites. Després també pots anar a adquirir la samarreta perquè al final és un ajut directe a Unicef, i tenir-la sense haver participat en la cursa".
Alain Cabanes, secretari d'estat de Joventut i Esports
La cursa mantindrà els recorreguts de 2 i 5 quilòmetres, amb sortida a l'Illa Carlemany, i l'arribada al Parc Central. Una de les novetats d'enguany és el Trofeu Escola Activa, on es reconeixeran alumnes de primera i segona ensenyança amb premis en material esportiu escollit per l'escola.
També hi haurà un vessant sostenible, en què els participants no rebran ampolles d'aigua com a obsequis per reduir la petjada ecològica.
"En lloc de donar les petites ampolles d'aigua a l'arribada, els comuns acaben muntant un sistema de font, on la gent, quan acaba la cursa, pot beure d'allà i no tenir un consum de plàstic."
Alain Cabanes, secretari d'estat de Joventut i Esports
El preu de les inscripcions és de 5€ doral, xip i samarreta, i de 2€ per només dorsal i xip els adults, mentre que els nens serà de 3€ amb dorsal, xip i samarreta. Les inscripcions es tancaran el 18 de maig a mitjanit.
Informa: Liam Pallarés
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: