Reportatge: les escoles conviuen amb l'ensenyament telemàtic i guanyen experiència

www.andorradifusio.ad

Les lliçons telemàtiques en aules confinades es comencen a normalitzar. Les escoles han treballat de valent aquest estiu per poder organitzar millor les classes a distància, ja que durant el confinament es van desenvolupar d'una manera improvisada. Hem visitat el col·legi Sant Ermengol, que també aposta per l'acompanyament emocional als alumnes i famílies.

El coronavirus ha capgirat l'activitat a les escoles. La comunitat educativa ha de conviure amb el confinament i el desconfinament d'aules en detectar-se casos positius de la Covid-19. Els alumnes aïllats han canviat la classe per l'habitació i segueixen el temari a través d'una pantalla.

La cap d'estudis d'ESO del col·legi Sant Ermengol, Fàtima Rosiñol, ha explicat que "ens hem hagut de reajustar pel que fa a la programació i a tot el que fa referència a l'ensenyament a qualsevol matèria".

En el cas de les classes parcialment confinades, la meitat dels alumnes segueixen les lliçons de manera telèmatica, i l'altra meitat, de manera presencial. L'equip directiu del centre ha treballat de valent per gestionar-ho tot. Aprofitant l'experiència obtinguda amb el confinament, en aquest curs les classes en línia s'han pogut organitzar millor.  En aquest sentit, la coordinadora STEAM del centre, Maria Gilabert, ha assegurat que "ho hem encaixat amb certa normalitat".

Com no podia ser d'altra manera, es compleixen les mesures de prevenció. La mascareta és obligatòria també a l'interior de la classe a partir dels alumnes de 5è de primària i el pati s'ha dividit per zones.  És important evitar la propagació del virus, però també cal acompanyar emocionalment l'alumne, "per detectar les vulnerabilitats i plantejar com podíem iniciar la tornada i concebre l'escola com un espai segur i tranquil", ha comentat l'assessora psicopedagògica de secundària, Teresa Cobo.

Un acompanyament que, en el cas d'Infantil i Primària, també es du a terme amb les famílies. Segons ha assenyalat la cap d'estudis d'Infantil, Sílvia Sibila, "els pares reben un document amb el pla d'actuació on s'explica com gestionarem els dies de confinament". A més, ha remarcat que també es fa una sessió virtual d'acompanyament psicopedagògic per a les famílies.

El centre ha creat una comissió de treball anomenada Post-Covid, formada per professors i personal no docent.  El seu principal objectiu és establir les polítiques d'actuació per protegir la salut dels membres de l'escola i poder continuar amb l'aprenentatge amb una certa normalitat.

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Desirée Sala
Imatges cedides: Col·legi Sant Ermengol

Comparteix:

Gili replica Espot i no creu que s'envaeixin competències amb les noves ajudes socials del comú La direcció del SAAS reconeix que el sistema pateix pressió per la Covid, però descarta que es pugui arribar a una situació de col·lapse