
L'ocupació hotelera de Setmana Santa es presenta lleugerament inferior a la del 2024, tot i que la diferència és mínima. Els dies forts es preveu que siguin el cap de setmana, sobretot a Andorra la Vella. Malgrat que la davallada percentual respecte l'any passat és del 2%, el canvi de dates no ha estat un factor determinant.
Poca sorpresa respecte a les previsions d'ocupació establertes per bona part dels hotels andorrans, tot i les pluges dels darrers dies. L'arribada del fred a algunes zones d'Espanya i França, així com la persistència de la neu a gairebé totes les estacions d'esquí han atret un turisme més diversificat.
"A zones com Barcelona o Tolosa semblava que estaven a l'estiu. Amb l'arribada del temps una mica més fred, crec que la gent ha canviat el xip i s'han decantat per la muntanya que no pas la platja."
Israel Martínez, director general del Grup Plaza Hotel&Resorts
Andorra enceta una Setmana Santa molt semblant en termes d'ocupació a l'any passat. Tot i la petita davallada percentual en comparació al 2024, la dada mitjana és gairebé idèntica. La Unió Hotelera preveu un 56% d'ocupació, malgrat la diferència de dates respecte la darrera Setmana Santa, que va caure a final de març.
Dades força diferents entre els establiments de la vall central i la resta de parròquies. A Sant Julià de Lòria tot just arriben al 45%, mentre que bona part dels hotels de la capital l'ocupació oscil·la entre el 80, 90 i, en alguns llocs, fins el 100%.
"Dijous i diumenge estem al 80% d'ocupació aproximadament. I sí que el dissabte podem arribar al 90 o al 100% tranquil·lament, ja que el client sol ser d'última hora."
Meritxell Planes, responsable de comunicació de l'hotel Roc Blanc
Les vacances escolars de Setmana Santa han deixat dijous com l'inici d'un cap de setmana llarg, en què es podria arribar a penjar el cartell de tot complet la nit de dissabte.
Informa: Abraham Cejudo
Comparteix: