Govern, agents econòmics i estacions treballen per un hivern al més normalitzat possible tot i la Covid-19

www.andorradifusio.ad

Convèncer el visitant i també el seu país d'origen que Andorra és un país segur davant la Covid-19. Aquesta és l'estratègia en què treballa el Govern a través dels ministeris de Salut i Turisme i els agents econòmics. Malgrat confiar més en el client de proximitat, la voluntat de totes les parts és de màxims i, per tant, recuperar els més llunyans i capgirar les decisions d'Estats que imposen quarantena als que decideixin visitar Andorra. 

Ja fa mesos que es treballa en l'estratègia turística general i la d'hivern més concretament. L'evolució de la pandèmia del coronavirus també ha fet evolucionar les decisions que es prenien, però el que és clar és que el sector turístic i empresarial no renuncia a tenir un hivern al més normalitzat possible.

El grup de treball publico-privat inclou Govern i agents econòmics, que inclouen les estacions d'esquí. Un sector que viu molt del turista de proximitat, però per a qui el client llunyà representa el 20%.

Per això l'estratègia passa per una comunicació directa amb el consumidor i també l'Estat d'on provingui que ara no confia tant en Andorra com sí fan espanyols i francesos.

El director de Turisme, Sergi Nadal, manifesta que "el que s'ha d'intentar és recuperar-los perquè possiblement a hores d'ara un britànic no es planteja venir a esquiar a Andorra si sap que quan torna al seu país haurà de fer una quarantena". Per tant, afegeix, "està sobre la taula treballar per veure com es pot convèncer els clients d'aquests altres mercats que vinguin a Andorra perquè és una destinació segura". 

Nadal també ha explicat que es treballa en protocols específics per a les estacions d'esquí que es basarien en el que s'ha fet en altres estacions i també en el que s'ha fet a l'estiu.

Ha remarcat, a més, que els mesos d'estiu han demostrat que la vinguda de turistes no ha estat causa de rebrot. Una situació que demostra que s'estan fent bé les coses i que s'ha de continuar en aquesta línia.

Nadal assegura que encara hi ha "molta feina a fer" i creu que s'han de reforçar les campanyes de comunicació i potenciar "l'exemple de seriositat que estem donant en l'aplicació dels protocols i en el control dels rebrots de la Covid". 

Per a la tardor es continuarà comunicant el país com a destinació interessant amb accions que passen per l'Andorra Shopping Festival, que comprèn quatre caps de setmana i l'allargament de la temporada d'estiu acordat per algunes estacions. Tot plegat per evitar una davallada brusca de visitants fins a l'hivern i per mantenir el sector viu sense tancaments d'hotels. Algunes estadístiques indiquen que el setembre serà similar al juliol.

Informa: Anna Pifarré
Imatges: Sergi Linares-Arxiu RTVA

 

Comparteix:

Alguns productors de vi calculen una pèrdua del 50% de la collita a causa de la malaltia del míldiu a les vinyes Educació eleva el llindar d'ingressos per facilitar l'accés a les beques a l'ensenyament superior