El Govern descarta un aeroport nacional a Grau Roig

www.andorradifusio.ad

El Govern descarta la construcció de l'aeroport nacional a Grau Roig. L'executiu ha pres aquesta decisió després de rebre l'informe que va encarregar a l'Organització d'Aviació Civil Internacional, que no és favorable a la construcció de la infraestructura perquè no es compleixen els requisits internacionals de seguretat i d'operativitat. D'aquesta manera, a hores d'ara el Govern fixa la mirada en l'impuls de l'aeroport d'Andorra-la Seu i l'heliport.

L'informe encarregat pel Govern a l'Organització d'Aviació Civil Internacional deixa palès que no és viable construir un aeroport al bosc de Moretó, a Grau Roig, segons la documentació lliurada per la Cambra de Comerç. L'agència de les Nacions Unides assegura que no es compleixen els requisits internacionals de seguretat de vol i d'operativitat. D'aquesta manera, el Govern no avançarà en el procés de desenvolupament d'aquest projecte amb l'estudi d'impacte mediambiental.

L'executiu aposta per centrar-se en l'impuls d'altres projectes per desenclavar el país, com ara "posar en marxa les rutes i vols comercials a l'aeroport d'Andorra-la Seu i treure a concurs la ubicació de l'estructura de l'heliport nacional", ha explicat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo. 

L'informe de l'organisme internacional destaca que el cost de moviment de terres seria superior a la xifra que s'indica en els estudis encarregats per la Cambra de Comerç i concreta que no es pot garantir la visibilitat de la pista des del punt on cal decidir l'aterratge. Conclou, d'aquesta manera, que les maniobres incompleixen els criteris internacionals. Segons ha detallat Gallardo, el tipus de maniobra que s'hauria d'autoritzar seria sota la responsabilitat i el criteri de l'Autoritat Aeronàutica Andorrana, "que inhabilita o posa en moltes dificultats que s'hagi d'aprovar una d'específica per aquesta infraestructura".

També s'apunta aspectes relacionats amb l'incompliment en el disseny de la infraestructura, fet que no fa factible que hi operin aerolínies convencionals i mantenir trànsit internacional.

Segons ha indicat el titular d'Economia i Empresa, la decisió ja ha estat comunicada als cònsols d'Encamp i Canillo i a la Cambra de Comerç, que, segons assegura, ha acceptat la decisió.

L'executiu analitza la viabilitat del transport ferroviari

Més enllà de projectes aeronàutics per desenclavar el país, l'executiu ha encarregat estudis per analitzar la viabilitat del transport ferroviari. D'aquí a poc temps, a més, rebrà els resultats d'un altre per a la implantació del transport per cable.

En aquest sentit, Gallardo creu que "és la nostra obligació analitzar les possibles connexions a través d'altres mitjans de transport que no siguin l'automòbil".

Roda de premsa d'actualització sanitària i posterior al consell de ministres del 9 de juny del 2021:

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Desirée Sala-Arxiu RTVA
Imatges cedides: Cambra de Comerç

Comparteix:

Dos ascensors uniran Fiter i Rossell i els Vilars Naturlàndia comença el trasllat dels primers animals herbívors al santuari català Wild Forest