
El Govern encara no ha tancat la proposta d'augment salarial que presentarà als funcionaris. Està pendent d'un complement d'informació que ha demanat a l'empresa que ha elaborat l'estudi de les graelles salarials i quan tingui tota la informació, l'analitzarà i la trametrà als cossos especials i a la resta de funcionaris.
El portaveu del Govern ha explicat que abans de presentar la proposta d'augment salarial als funcionaris s'ha de tenir una informació fidel i acurada. Per això s'ha demanat un complement d'informació a l'empresa que ha fet l'estudi de les graelles tant a nivell intern com la comparativa amb funcionaris d'altres països. Quan el tinguin, analitzaran les dades i explicaran l'augment als treballadors.
"Necessitem encara un complement d'informació per poder acabar de valorar aquesta situació, però seguim treballant en aquest àmbit. Ens hem fixat tornar a parlar el dimecres vinent si tenim aquest complement d'informació, per tant volem anar el més ràpid possible, tot i que s'ha de fer una feina tècnica precisa."
Guillem Casal, portaveu del Govern
El portaveu del Govern s'ha referit també a la proposta presentada aquest dimarts per Concòrdia per protegir el 50% del territori mitjançant una nova llei. Guillem Casal, ministre de Medi Ambient, ha explicat que aquesta és una prioritat del seu ministeri i ha recordat que treballa per tenir protegit el 30% el 2030. Amb tot, ha recalcat que al marge de percentatges el que compta és la qualitat de la protecció.
"Jo crec que més enllà que si 30 o 50% el que hem de fer és una protecció qualitativa i no quantitativa i, per tant, hem de tindre la capacitat d'inventariar el conjunt del territori del nostre país."
Guillem Casal, portaveu del Govern
Finalment el consell de ministres ha aprovat impulsar una campanya per incentivar la creació de continguts en català en l'entorn digital, que inclou una trobada d'influencers, youtubers i streamers.
Informa: Sergi Cano - Abraham Cejudo
Imatges: Sergi Linares - Kevin Ribeiro
Comparteix: