Ajona vol un projecte a llarg termini per a Naturlàndia i fins i tot es planteja el canvi de nom

www.andorradifusio.ad

Naturlàndia necessita un canvi important, amb un projecte estructurat a llarg termini que podria, fins i tot, incloure un canvi de nom. Són les reflexions que ha fet el director del parc, Xabier Ajona, a l'Ara i Aquí d'RNA.

Xabier Ajona s'ha fet càrrec aquest 2020 de Naturlàndia. La Covid-19 no l'ha ajudat a aterrar, però té clar que tapant forats no es podrà capgirar la difícil situació que viu el parc. Cal fer un estudi a llarg termini.

Ha lamentat que "mai hi ha hagut una estratègia a llarg termini de desenvolupament de producte, de línies de comunicació de nínxols de mercat i estratègies adients, tot i que realment l'entorn en què estem dona per a molt".

Ajona no es vol posar barreres i fins i tot es planteja el canvi de nom. "Ens hem de qüestionar si el logo i el nom que tenim és el millor i transmet de la millor manera el que volem ser en els pròxims 5 o 10 anys". En aquest sentit, ha assegurat que "Naturlàndia està en una situació en què s'ha de qüestionar tot" i ha assenyalat que "si ens plantegem tabús no estarem explorant totes les possibles solucions que puguem tenir al nostre abast".

Considera que una superfície de 50 mil metres quadrats totalment plana a 1.600 metres d'altura és un valor molt preuat i cal treure'n més partit. "Tenim l'Airtrekk però la resta són instal·lacions mòbils molt provisionals" ha explicat afegint que "el client arriba als 1.600 i es troba un entorn en què la sensació és de desemparament".

Per això creu que "hem de treballar per millorar aquest entorn i fer que sigui més amable". De moment, descarta la tirolina. Al parc d'animals s'està buscant una sortida als depredadors i replantejar aquesta atracció. "El parc d'animals com el coneixem ara no continuarà", ha dit remarcant que aquesta decisió no implicarà que no n'hi hagi. "El 17% de visitants venen pel parc d'animals i això no ho podem ignorar".  També ha afirmat al respecte que "no podem buidar aquesta part del contingut de Naturlàndia sense tenir una bona alternativa".

Pel que fa a l'hivern, es pensa a acollir competicions internacionals a llarg termini, però primer cal tenir una bona oferta d'esquí. En aquest sentit, Naturlàndia estrenarà aquesta temporada una retrac que ha de suposar una considerable millora.

Entrevista completa al director de Naturlàndia, Xabier Ajona, a l'Ara i Aquí:

Informa: Cesc Sanjuan

 

Comparteix:

Els visitants de Naturlàndia disminueixen un 35% a l'estiu però els que venen gasten més Política Lingüística estrena un nou curs virtual de català