El pla nacional de la infància i l'adolescència inicia la fase participativa

www.andorradifusio.ad

La creació del pla nacional de la infància i l'adolescència avança a bon ritme. Després d'enllestir la fase de planificació i establir els eixos principals, el Govern se centra en l'etapa participativa, en la qual es volen identificar els neguits d'infants i joves.

Els ministeris d'Educació i Afers Socials han dissenyat diferents activitats, que tenen la finalitat d'informar i debatre sobre els drets i fomentar la participació.

En aquest sentit, el ministre d'Afers Socials, Habitatge i Joventut, Víctor Filloy, ha destacat que és necessària la participació de totes les persones que tinguin relació amb la matèria i ha afegit que "les primeres persones que han de poder dir alguna cosa són els infants i adolescents, a través de les seves pròpies estrcutures de participació". Els tallers es duran a terme a les escoles i s'han diferenciat en funció dels nivells educatius.

La ministra d'Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha explicat que s'han buscat quatre temàtiques que són: els drets, el dia a dia, l'escola i el lleure i la salut i benestar. En el cas dels joves entre 16 i 18 una anys, part de les activitats es faran amb la col·laboració del Fòrum de la Joventut i els punts d'informació juvenil gestionats pels comuns.

Es preveu que el pla, que disposa del suport de tres experts del Consell d'Europa, estigui enllestit el març de l'any vinent.

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Txema Galilea

Comparteix:

 Baixa un 20% la delinqüència a causa de la pandèmia Grandvalira aconsegueix un certificat de control biològic per encarar la temporada de la Covid-19