Reportatge: combinar el mètode presencial i telemàtic, clau en l'ensenyament durant la Covid-19

www.andorradifusio.ad

Un dels col·lectius que més va colpejar la pandèmia de la Covid-19 en l'inici va ser l'educatiu amb el tancament de les escoles. Els centres van haver d'adaptar-se a corre-cuita a l'ensenyament telemàtic. Aquest curs ja ha estat diferent. Per un banda, ha estat presencial malgrat els aïllaments puntuals de grups bombolla i per l'altra, els sistemes per fer classe a distància ja estaven més rodats. Així ha treballat l'Escola Andorrana.

Al centre educatiu andorrà de Santa Coloma segueixen havent-hi confinaments, sobretot d'alumnes, però amb una incidència menor que fa uns mesos. A la mínima que surt algun cas, es potencien tots els recursos telemàtics.

Un exemple és el d'Ivan Miguel és alumne de 5è curs de primària i assisteix a classe de forma telemàtica a través de Hangouts. Aquesta connexió és possible perquè a l'aula hi ha una webcam. A més, els professors també posen deures als alumnes confinats a través d'una plataforma virtual compartida.

En el cas dels més petits s'ofereix una atenció telemàtica, que és més o menys freqüent en funció de l'edat, i s'encarreguen activitats molt pràctiques que es poden fer amb materials que es tinguin a casa.

El director de l'escola andorrana de maternal i primera ensenyança d'Andorra la Vella, Sergi Muñoz, detalla que "amb els més petits de Maternal A fan una connexió diària cada matí i es passen diverses propostes didàctiques que poden anar fent, per exemple, per exercitar la motricitat fina, que és molt important en aquesta edat".

A mesura que s'augmenta de curs, els estudiants segueixen de forma molt més exhaustiva els continguts que es fan presencialment. Per exemple, el Valentí Capdevila és alumne de tercer de segona ensenyança i està confinat a casa. Per poder seguir la classe, també es connecta en línia amb els companys.

Aquesta metodologia híbrida ha comportat un volum de feina molt important per al professorat. Olga Moreno és la directora de l'escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma i explica que "s'ha d'establir una connexió, que tot funcioni, assegurar-se que a l'alumne que està a casa li arribi tot la feina i que l'entengui". "És una fortalesa bestial que els professors i tutors han hagut d'anar superant cada mes".

Quan hi ha baixes entre el personal docent es disposa d'una borsa de professors i col·laboradors educatius del ministeri per fer substitucions.

Informa: Laura Cugat
Imatges: Anna Romagosa
Imatges cedides: Olga Moreno

Comparteix:

Els bars insisteixen a obrir fins a les 21h La policia desmantella una xarxa que subministrava droga entre menors d'edat per incentivar-ne el consum