Solidaritat també en el servei a domicili dels restaurants

www.andorradifusio.ad

Aquests dies alguns restaurants que tenen enviament a domicili treballen sense generar pràcticament ingressos, però davant de la situació de confinament ho fan sobretot per ajudar d'alguna manera la societat i els treballadors sanitaris que combaten el coronavirus.

Els ingressos dels restaurants durant el confinament són mínims, però aquests dies alguns asseguren que no treballen amb l'objectiu de generar-ne, sinó per intentar establir una rutina en els treballadors i aportar una certa normalitat als clients que els permeti sortir de la rutina d'haver d'estar tants dies a casa. Sobretot treballen per ajudar tots els professionals sanitaris.

El propietari dels restaurants Angelo i Mood, Angelo Guitard, assenyala que estan facturant un 40% del que representava el servei a domicili abans de la crisi sanitària. En el cas de Juan Carlos Valladares, del restaurant La Adelita, la facturació és "el 10% del que facturàvem normalment".

Sobretot treballen per ajudar tots els professionals sanitaris. Per exemple els treballadors del Mood, després d'estar quinze dies respectant el confinament, han tornat a treballar i cada setmana fan una comanda solidària. "La primera va anar directament per als voluntaris de la Creu Roja" explica Guitard, afegint que continuaran en aquesta línia les properes setmanes.

La Adelita aquests dies ha repartit el 80% de les comandes de forma totalment gratuïta als sanitaris. Fins i tot en les comandes de clients habituals destinen els 2 euros de despeses de lliurament a enviar un missatge al número solidari 828 per ajudar en l'adquisició de material sanitari. El propietari del restaurant, Juan Carlos Valladares afirma al respecte que "no podem estar oberts sense fer una labor social".

Un dels dubtes dels clients és com es fa el lliurament de les comandes. Per això els restaurants destaquen que el servei és segur, ja que segueix uns protocols molt estrictes, com la desinfecció per complet dels locals a càrrec d'empreses especialitzades. I el repartiment es fa sense cap contacte, amb pagament previ per targeta.

Unes mesures higièniques que asseguren el lliurament de les comandes perquè a tothom pugui fer més lleu i més agradable el confinament a casa.

Informa: Sergi Expósito
Imatges: Desirée Sala

Comparteix:

La crisi sanitària es tradueix en un descens del 15% del consum elèctric al març Les psicòlogues del SAAS avisen que els nens amb autisme poden patir més conductes repetitives en el confinament