El telèfon de l'esperança començarà a funcionar de manera parcial

www.andorradifusio.ad

La Creu Roja ha detectat un nombre creixent de persones que viuen en solitud sense cap vincle social o familiar que els atengui. Per aquest motiu entre les prioritats per l'any vinent hi ha la posada en marxa del telèfon de l'esperança, un servei que començarà a funcionar de forma parcial, durant unes hores i uns dies concrets. El teléfon oferirà una atenció especialitzada.

La posada en marxa del telèfon de l´esperança és una prioritat per a la Creu Roja per a l´any vinent. Els responsables de l´entitat ja han començat a treballar en la seva definició tot i que encara no se sap quin abast tindrà el servei en principi. De moment, el director de l'entitat, Jordi Llansó, ha dit que es vol iniciar uns dies i unes hores concretes amb l'atenció a càrrec d´una voluntària que ha treballat molt temps en aquest servei a Espanya. Recorda que aquest servei a altres països "funciona normalment 24h i 365 dies" però és conscient que "aquí no podrem fer". "Si després tenim la sort que podem créixer i trobar recursos, ho ampliarem", afirma.

Llansó considera que és un servei molt necessari per a una part de la població. Tot i que no hi ha una demanda expressa del telèfon de l'esperança, té la certesa que hi ha moltes persones que pateixen de solitud. Es tracta de persones "més aviat d'edat avançada que realment estan soles, sense amics o lligams". "Hi ha gent que es passa les 24 hores tancats a casa. Un dia no passa res, però quan passen els anys va minant", diu.

La Creu Roja té clar que el telèfon de l´esperança ha de ser gratuït. Ja ha mantingut contactes amb Andorra Telecom per buscar-hi solucions tècniques.

Informa: Ana Alamán

Comparteix:

França reclama més col·laboració per combatre el contraban i retreu actuacions unilaterals Joan Anton Rechi prepara un 2018 intens amb debut a Buenos Aires