- Els Mossos d´Esquadra han localitzat el jove d´Andorra desaparegut que s´havia escapat d´un centre de tractaments de conducta al Maresme. El menor està sa i estalvi i tornarà a ser ingressat al centre. El Govern ha confirmat la voluntat d´obrir un centre d´aquestes característiques al Principat. Si no es troba cap infraestructura ja existent on ubicar-lo, se´n construirà una de nova. - El Govern aprova un 50% més d´autoritzacions de treball que l´any passat. Una acció que respon a la millora del mercat laboral. També augmenten notablement les quotes per a la temporada d´hivern, que arriben gairebé a les 3.800. Nou-centes autoritzacions de treball, el doble que l´any passat, i en gairebé tots els sectors. - Prop de 400 persones de tot el món participen a Andorra en un congrés de l´ICAR, una entitat dedicada al rescat alpí. Hi ha sobretot bombers, però també altres especialistes com metges. L´objectiu és intercanviar experiències i millorar les pràctiques. - La problemàtica per trobar pisos de lloguer per als temporers d´hivern preocupa els camps de neu, que busquen solucions a corre-cuita. Vallnord, per exemple, ha de rebre 720 treballadors i molts no acaben de confirmar si vindran per la falta d´habitatge. Pal Arinsal ha aconseguit unes cent places d´allotjament, però en necessita dues-centes més. - El comú de Sant Julià llença el darrer cartutx per evitar que es voti la reforma de les competències i les transferències comunals. Ho fa amb el darrer informe del catedràtic Miguel Ángel Aparicio, que insisteix en la inconstitucionalitat d´alguns articles. Assegura que se subordinen les competències i drets dels comuns a les voluntats del Govern. La llei s´ha de votar aquest divendres al Consell General.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

L'escola andorrana inicia una prova pilot amb el MIT que combina tecnologia i joc

  Noticies » Societat   20 de setembre, 2016
www.andorradifusio.ad

L´escola andorrana de Santa Coloma ha iniciat una prova pilot en col·laboració amb el Massachusetts Institute of Technology (MIT) i la Fundació Actuatech per desenvolupar un projecte pedagògic que combina la tecnologia i el joc. Es tracta de mesurar dades mediambientals, com la temperatura, la llum o el moviment, a través de sensors d'última generació.. Hi participen 95 alumnes d´entre 10 i 11 anys.

La prova pilot s´emmarca en la col·laboració que s´està desenvolupant entre l'MIT i les institucions andorranes per desenvolupar projectes d'innovació. Per primera vegada el Massachusets Institute of Technology ha tret del laboratori sensors d´última generació por col·locar-los en aules i recollir dades. 

L´objectiu és veure com s´utilitzen els espais per treballar en eficiència i sostenibilitat. Tot i així, el representant del MIT, Lluís Alonso, explica que en aquest projecte destaca el component pedagògic i educatiu perquè "ens interessa que els professors s'involucrin en el projecte i generar un programa pedagògic amb el joc perquè els alumnes entenguin què significa obtenir dades amb els sensors".

El projecte encaixa en el sistema per competències implantat a l´Escola Andorrana. El ministre d'Educació, Eric Jover, destaca l'aposta "per projectes que trenquen les barreres de les típiques assignatures per anar més enllà". Volen "desenvolupar competències que serveixin els alumnes -un cop estiguin confrontats amb la realitat- per saber interactuar amb el món i desenvolupar-se com a ciutadans". Per la seva banda, el director de l'Escola Andorrana de Santa Coloma, Bruno Bartolomé, opina que "la tecnologia i el joc han d'anar de la mà perquè en aquestes edats amb els dispositius mòbils i jocs tenen un hàbit innat i estan molt acostumats a barrejar aquests dos conceptes". D'aquesta manera, "l'escola té l'oportunitat -sota el paraigua de la ciència- de poder combinar aquests dos elements perquè aprenguin i siguin competents el dia de demà".

En el projecte participen 95 alumnes de tercer cicle, d´entre 10 i 11 anys. S´han sensoritzat 4 aules amb una mitjana d´entre 12 i 15 dispositius. La prova pilot durarà un any. Ara els equips crearan els projectes que treballaran a classe amb les dades recollides.

Informa: Ana Alamán   Imatge: Albert Refart   Locució: Yasmina Canedo