- Un bomber ha mort aquest dilluns a Lanzarote en un accident d´ala delta. La notícia ha commocionat el cos, que aquest migdia ha confirmat la desaparició del seu company. Toni Gràcia Armengol participava en un campionat internacional, que va finalitzar dissabte. Les primeres hipòtesis indiquen que hauria mort per un fort traumatisme cranioencefàlic. - La part alta de l´avinguda Meritxell mantindrà finalment el doble sentit de circulació, tot i reduir l´amplada de la calçada i canviar el paviment per induir a una circulació més lenta. Ho ha explicat el cap d´equip encarregat del projecte, que també ha exposat els elements d´Smart City que s´hi introduiran. - L´autòpsia del bomber que va patir un accident d´ala delta aquest dilluns a Lanzarote demostra que la causa de la mort va ser l´impacte de la caiguda. El cos serà incinerat a les illes Canàries. Toni Gràcia Armengol, de 49 anys, es trobava a Lanzarote on la setmana anterior havia participat en una competició internacional d´ala delta. - Els tres consellers que continuen al grup liberal qüestionen els arguments de Josep Pintat i els seus afins per trencar el grup parlamentari. Jordi Gallardo, Judit Pallarés i Ferran Costa creuen que les divergències per la reforma comunal era un tema tancat. Gallardo assegura que el partit no ha volgut excloure ningú del procés d´elecció de candidat.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

L'escola andorrana inicia una prova pilot amb el MIT que combina tecnologia i joc

  Noticies » Societat   20 de setembre, 2016
www.andorradifusio.ad

L´escola andorrana de Santa Coloma ha iniciat una prova pilot en col·laboració amb el Massachusetts Institute of Technology (MIT) i la Fundació Actuatech per desenvolupar un projecte pedagògic que combina la tecnologia i el joc. Es tracta de mesurar dades mediambientals, com la temperatura, la llum o el moviment, a través de sensors d'última generació.. Hi participen 95 alumnes d´entre 10 i 11 anys.

La prova pilot s´emmarca en la col·laboració que s´està desenvolupant entre l'MIT i les institucions andorranes per desenvolupar projectes d'innovació. Per primera vegada el Massachusets Institute of Technology ha tret del laboratori sensors d´última generació por col·locar-los en aules i recollir dades. 

L´objectiu és veure com s´utilitzen els espais per treballar en eficiència i sostenibilitat. Tot i així, el representant del MIT, Lluís Alonso, explica que en aquest projecte destaca el component pedagògic i educatiu perquè "ens interessa que els professors s'involucrin en el projecte i generar un programa pedagògic amb el joc perquè els alumnes entenguin què significa obtenir dades amb els sensors".

El projecte encaixa en el sistema per competències implantat a l´Escola Andorrana. El ministre d'Educació, Eric Jover, destaca l'aposta "per projectes que trenquen les barreres de les típiques assignatures per anar més enllà". Volen "desenvolupar competències que serveixin els alumnes -un cop estiguin confrontats amb la realitat- per saber interactuar amb el món i desenvolupar-se com a ciutadans". Per la seva banda, el director de l'Escola Andorrana de Santa Coloma, Bruno Bartolomé, opina que "la tecnologia i el joc han d'anar de la mà perquè en aquestes edats amb els dispositius mòbils i jocs tenen un hàbit innat i estan molt acostumats a barrejar aquests dos conceptes". D'aquesta manera, "l'escola té l'oportunitat -sota el paraigua de la ciència- de poder combinar aquests dos elements perquè aprenguin i siguin competents el dia de demà".

En el projecte participen 95 alumnes de tercer cicle, d´entre 10 i 11 anys. S´han sensoritzat 4 aules amb una mitjana d´entre 12 i 15 dispositius. La prova pilot durarà un any. Ara els equips crearan els projectes que treballaran a classe amb les dades recollides.

Informa: Ana Alamán   Imatge: Albert Refart   Locució: Yasmina Canedo