- La detenció de l´home de 52 anys que va donar una taxa d´alcohol de 4,85 grams per litre després d´un accident es converteix en l´índex més gran d´alcoholèmia mai registrat al Principat i es podria tractar d´una xifra sense precedents en els països de l´entorn. La detenció de dilluns de la setmana passada és un dels casos de major imprudència al volant. El conductor del vehicle, un home de 52 anys, va xocar contra un mur a l´Aldosa de la Massana a les cinc de la tarda. - Liberals denuncia que el Govern vol escurçar els terminis de la llei de reorganització fiscal saltant-se el procediment i que està aprofitant per modificar l´impost de societats. Finalment, pel que fa a la llei d´assegurances, demana que no hi hagi reci-procitat i un període d´adaptació de deu anys. - La formació professional és una opció que cada vegada tenen en compte més joves. Avui el centre d´Aixovall ha viscut una jornada de portes obertes per donar a conèixer les possibilitats que ofereix. Aquest curs 214 estudiants cursen algunes de les cinc branques. - La nevada del cap de setmana ha reforçat l´estat de la neu als dominis esquiables i n´ha assegurat l´obertura fins a la data prevista, el 17 d´abril. Els gruixos de neu han assolit en alguns punts els 50 centímetres i les previsions meteorològiques apunten que el bon estat de la neu es podrà mantenir durant la Setmana Santa. - La Massana ha tancat el 2016 amb un superàvit de 780.000 euros. David Baró ha destacat la racionalització de la despesa com un dels criteris perquè el comú hagi obtingut més ingressos que despeses. El cònsol major ha anunciat que part de l´excedent de tresoreria es destinarà a finançar part del pla estratègic de Pal-Arinsal.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

L'escola andorrana inicia una prova pilot amb el MIT que combina tecnologia i joc

  Noticies » Societat   20 de setembre, 2016
www.andorradifusio.ad

L´escola andorrana de Santa Coloma ha iniciat una prova pilot en col·laboració amb el Massachusetts Institute of Technology (MIT) i la Fundació Actuatech per desenvolupar un projecte pedagògic que combina la tecnologia i el joc. Es tracta de mesurar dades mediambientals, com la temperatura, la llum o el moviment, a través de sensors d'última generació.. Hi participen 95 alumnes d´entre 10 i 11 anys.

La prova pilot s´emmarca en la col·laboració que s´està desenvolupant entre l'MIT i les institucions andorranes per desenvolupar projectes d'innovació. Per primera vegada el Massachusets Institute of Technology ha tret del laboratori sensors d´última generació por col·locar-los en aules i recollir dades. 

L´objectiu és veure com s´utilitzen els espais per treballar en eficiència i sostenibilitat. Tot i així, el representant del MIT, Lluís Alonso, explica que en aquest projecte destaca el component pedagògic i educatiu perquè "ens interessa que els professors s'involucrin en el projecte i generar un programa pedagògic amb el joc perquè els alumnes entenguin què significa obtenir dades amb els sensors".

El projecte encaixa en el sistema per competències implantat a l´Escola Andorrana. El ministre d'Educació, Eric Jover, destaca l'aposta "per projectes que trenquen les barreres de les típiques assignatures per anar més enllà". Volen "desenvolupar competències que serveixin els alumnes -un cop estiguin confrontats amb la realitat- per saber interactuar amb el món i desenvolupar-se com a ciutadans". Per la seva banda, el director de l'Escola Andorrana de Santa Coloma, Bruno Bartolomé, opina que "la tecnologia i el joc han d'anar de la mà perquè en aquestes edats amb els dispositius mòbils i jocs tenen un hàbit innat i estan molt acostumats a barrejar aquests dos conceptes". D'aquesta manera, "l'escola té l'oportunitat -sota el paraigua de la ciència- de poder combinar aquests dos elements perquè aprenguin i siguin competents el dia de demà".

En el projecte participen 95 alumnes de tercer cicle, d´entre 10 i 11 anys. S´han sensoritzat 4 aules amb una mitjana d´entre 12 i 15 dispositius. La prova pilot durarà un any. Ara els equips crearan els projectes que treballaran a classe amb les dades recollides.

Informa: Ana Alamán   Imatge: Albert Refart   Locució: Yasmina Canedo