- La primera presa de contacte amb la muntanya de la 72a Volta a Espanya no ha decebut i ha deixat una important batalla en els ports andorrans de la Rabassa i La Comella. Vincenzo Nibali ha estat el més ràpid entre els nou favorits que han arribat junts en els carrers d´Andorra la Vella. El ciclista madrileny Alberto Contador ha cedit dos minuts i mig. - Arran de l´augment de ciclistes a les carreteres, el Govern prepara una modificació del codi de circulació perquè se´ls pugui sotmetre a controls d´alcoholèmia. Fins ara, la normativa se centra només en els conductors dels vehicles de motor. De moment, l´executiu encara treballa en aquest nou projecte de llei. Una modificació que es podria aprovar en les properes setmanes pel consell de ministres - Unes 10.000 persones, aproximadament, han visitat el Museu Thyssen, des que va començar a funcionar el passat març. Des del comú d´Escaldes-Engordany es valora positivament aquesta instal·lació ja que està ajudant a revitalitzar la part alta de la parròquia. - El Govern reconeix que falta una unitat policial de lluita antiterrorista i anuncia que es reforçarà la seguretat a les zones turístiques, tenint en compte que els atemptats, aquesta vegada a Barcelona i Cambrils, són en zones properes. Per reforçar la seguretat de la Vuelta, s´ha incrementat la contractació de companyies privades. - L´ambaixada d´Espanya ha posat a disposició dels ciutadants pels atemptats a Barcelona i Cambrils un llibre de condols. L´espai de signatures restarà obert fins demà a les 12 del migdia.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

L'escola andorrana inicia una prova pilot amb el MIT que combina tecnologia i joc

  Noticies » Societat   20 de setembre, 2016
www.andorradifusio.ad

L´escola andorrana de Santa Coloma ha iniciat una prova pilot en col·laboració amb el Massachusetts Institute of Technology (MIT) i la Fundació Actuatech per desenvolupar un projecte pedagògic que combina la tecnologia i el joc. Es tracta de mesurar dades mediambientals, com la temperatura, la llum o el moviment, a través de sensors d'última generació.. Hi participen 95 alumnes d´entre 10 i 11 anys.

La prova pilot s´emmarca en la col·laboració que s´està desenvolupant entre l'MIT i les institucions andorranes per desenvolupar projectes d'innovació. Per primera vegada el Massachusets Institute of Technology ha tret del laboratori sensors d´última generació por col·locar-los en aules i recollir dades. 

L´objectiu és veure com s´utilitzen els espais per treballar en eficiència i sostenibilitat. Tot i així, el representant del MIT, Lluís Alonso, explica que en aquest projecte destaca el component pedagògic i educatiu perquè "ens interessa que els professors s'involucrin en el projecte i generar un programa pedagògic amb el joc perquè els alumnes entenguin què significa obtenir dades amb els sensors".

El projecte encaixa en el sistema per competències implantat a l´Escola Andorrana. El ministre d'Educació, Eric Jover, destaca l'aposta "per projectes que trenquen les barreres de les típiques assignatures per anar més enllà". Volen "desenvolupar competències que serveixin els alumnes -un cop estiguin confrontats amb la realitat- per saber interactuar amb el món i desenvolupar-se com a ciutadans". Per la seva banda, el director de l'Escola Andorrana de Santa Coloma, Bruno Bartolomé, opina que "la tecnologia i el joc han d'anar de la mà perquè en aquestes edats amb els dispositius mòbils i jocs tenen un hàbit innat i estan molt acostumats a barrejar aquests dos conceptes". D'aquesta manera, "l'escola té l'oportunitat -sota el paraigua de la ciència- de poder combinar aquests dos elements perquè aprenguin i siguin competents el dia de demà".

En el projecte participen 95 alumnes de tercer cicle, d´entre 10 i 11 anys. S´han sensoritzat 4 aules amb una mitjana d´entre 12 i 15 dispositius. La prova pilot durarà un any. Ara els equips crearan els projectes que treballaran a classe amb les dades recollides.

Informa: Ana Alamán   Imatge: Albert Refart   Locució: Yasmina Canedo