1.460 establiments s'adhereixen al Google Bussiness Photo

www.andorradifusio.ad

1.460 establiments s'han adherit al projecte Google Bussiness Photo promogut per la iniciativa Actua. Això suposa la pràctica totalitat dels comerços, ja que només 170 han declinat participar-hi. Es tracta d'una eina per potenciar el turisme i el consum a través d'internet que existeix a molts llocs del món però que, en el cas d'Andorra, ha arribat a un grau de penetració extraordinari.

És un nou pas en el projecte més ampli d'Smart Country que fa d'Andorra pionera en presència virtual. Ja es pot navegar per les estacions d'esquí, passejar per carrers i carreteres i, ara, es poden visitar a la xarxa la majoria de comerços. I és que el Google Bussiness Photo té disponibles gairebé 1.500 establiments, gràcies a la tasca de l'equip de fotògrafs de la iniciativa Actua. A Andorra, a més, s'ha seguit un procediment específic per arribar al màxim nombre d'establiments. Una prova pilot que, a la vista de l'acceptació entre el teixit comercial, ha estat tot un èxit. El secretari d'Estat de diversificació econòmica, Josep Maria Missé, posa en relleu la bona resposta de pràcticament tots els comerços i diu que el que ha fet singular el projecte a Andorra "és que Google pot dur a terme la prova pilot i veure com aquets model funciona amb els comerços", ja que posar-ho a prova en altres indrets pot ser més difícil.

El programa permet fer una visita virtual a través d´un recorregut interactiu de 360 graus. Entre els locals que s´hi han adherit hi ha diversitat de comerços. Les imatges permeten veure els productes que es poden adquirir en les botigues sense haver de desplaçar-s´hi i pretén ser una eina dinamitzadora del consum i, sobretot, del turisme global.

Informa: Jordi Cama     Imatge: Sergi Pla

Comparteix:

El 70% de l'aigua dels rius és de qualitat excel·lent o bona Pantebre creu que la nova llei del comerç electrònic és un avenç important