Max Mamers, organitzador de l'Andros: "En dos anys serà 100% elèctric"

www.andorradifusio.ad

El Trofeu Andros 2019 arrenca amb la segona prova al Circuit Andorra-Pas de la Casa amb una gran novetat, la incorporació de cotxes elèctics i tèrmics en una mateixa categoria. L'organització vol avançar cap a una competició més sostenible.

Per 24è any consecutiu, el circuit Andorra-Pas de la Casa acull a competició més emblemàtica de l’automobilisme sobre gel. El trofeu Andros hi aterra després de la primera prova a Valthorens. La gran novetat d’enguany és la incorporació en la categoría Elite Pro dels vehícles tèrmics i elèctrics competint en la mateixa classificació. "Abans només hi havien vehícles elèctrics de tracció posterior, i aquest any també hi ha els 4x4 elèctrics. La revolució ha arribat quan un elèctric ha aconseguit guanyar a un tèrmic a la primera carrera de Valthorens, el fill del famòs Prost de la Fórmula 1. És bonic veure dues tecnologies tan diferents que estan batallant a la dècima", explica el director del circuit Andorra-Pas de la Casa, Àlex Bercianos.

Aquesta novetat és part d’un canvi intern de la competició que l'organització vol implementar a llarg termini amb l’objectiu de potenciar els cotxes elèctrics.  "Tenim aquest any o potser dos anys, per fer la barreja entre els tèrmics i elèctrics perque la gent pugui comprar. D'aquí a dos anys està clar que en dos anys màxim, el trofeu serà 100% elèctric", assegura Max Mamers, l'organitzador.

Aquest divendres començaven les primeres curses. Dissabte se’n farà el segon capítol, a partir de les 15.30 hores. Les finals, a partir de les 20.15 hores.

Informa: Silvia Callís
Imatge: kevin Ribeiro

Comparteix:

Àxel Esteve, el més ràpid en un eslàlom FIS a Canadà Marín arriba als quarts de final en la segona Copa del Món a Cervínia