Mobilitat aposta per fomentar els carrils bici separats i delimitats per garantir la seguretat

www.andorradifusio.ad

Potenciar la bicicleta elèctrica com a mètode de transport per ajudar a descongestionar les carreteres. Per fer-ho cal adaptar la xarxa viària, però també que la societat faci un canvi de mentalitat. Ho ha explicat el cap d'àrea de Mobilitat a l'"Ara i Aquí".

Al Principat es fan 165.000 viatges interns al dia. Això significa que a les hores punta hi ha més de mil vehicles per carril cada hora, una xifra que supera el que la xarxa viària pot absorbir sense retencions. El cap de l'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, aposta per potenciar l'ús de la bicicleta com a transport i no com a esport. Però per fer-ho cal adaptar els carrers i facilitar-ne l'ús "amb carrils segregats per donar confiança". Afegeix que "molta de la gent que pot fer servir la bicicleta com a transport no són grans ciclistes i han de circular per unes vies al màxim de segures possible".

Bonell també ha explicat que se segueix treballant en el pla de mobilitat que haurà de marcar les línies a seguir pel que fa a la reestructuració dels fluxos de carrers, el transport públic, els aparcaments o el repartiment de mercaderies. La intenció és que les conclusions es puguin aplicar a partir del 2019.

Entrevista completa al cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, a l'Ara i Aquí:

Informa: Judit Pedrós
Imatges: Xavi Fajardo

Comparteix:

El pont del Pilar tanca amb l'entrada de prop de 60.000 vehicles Andorra proposa a la UE reunions cada cinc anys per garantir la reducció del pes del tabac