Una trentena de màquines integren el dispositiu en cas de nevada

www.andorradifusio.ad

Mantenir les carreteres netes i fer que el país pugui seguir fent vida normal. Aquesta és la missió de l'equip del COEX que cada hivern s'encarrega de treure la neu i de fondre el gel que es pugui acumular a la xarxa viària del Principat. Des de l'1 de novembre i fins al 30 d'abril, nevi o no, el personal està a punt per actuar.

Quan la neu envaeix les carreteres del país, la maquinària del COEX surt dels garatges. El servei de manteniment de carreteres del Govern disposa d'un total de 34 màquines entre pales, saladores i turbines i 24 operaris, ja siguin fixos o eventuals, per tal de garantir el correcte manteniment de la xarxa viària. La maquinària s'intenta anar renovant periòdicament i, enguany, sense anar més lluny, s'han substituït una turbina i dues màquines de salar amb pala incorporada. A banda, aquest any també s'ha iniciat una prova per tal desfer el gel amb sal diluïda en aigua.

En episodis de nevades, els torns s'allarguen 24 hores, i l'objectiu primordial és que a primera hora del matí les carreteres generals i els recorreguts del transport escolar estiguin nets. Posteriorment, s'actua ja a les carreteres secundàries. Molts cops, però, el principal problema no és la neu.

Durant l'hivern hi ha feina cada dia, ja que fins i tot quan no neva cal fer una ronda, a les 4 de la matinada, per tirar sal a les zones més obagues. D'aquesta manera, s'intenta que, a primera hora, tothom es pugui desplaçar amb la major seguretat possible.

Informa / Imatge: Guillem Lluch

Comparteix:

El risc d'allaus es manté en el nivell 4 aquest cap de setmana Els impagaments de Ski Art podrien arribar al milió d'euros i afectarien el 90% dels hotelers