ATV En Directe

Obrir en una altra finestra

Canal web: la programació alternativa d'Andorra Difusió

Obrir en una altra finestra

El 40% de les empreses de transport de mercaderies han tancat

www.andorradifusio.ad

Entre el 40 i el 50% de les empreses del sector dels transportistes de mercaderies han tancat durant els últims quatre anys. Així ho ha assegurat al programa d'RNA "Ara i Aquí" la presidenta de l'entitat que representa aquest col·lectiu, Francesca Barbero, que, un cop més, demana poder treballar en igualtat de condicions amb els països de la Unió Europea. En aquest sentit, ha recordat que la llei del Transport, que hauria d'estar aprovada aquest any, servirà per satisfer algunes de les mancances del sector.

La crisi ha afectat força el sector dels transportistes de mercaderies de tal manera que, fins i tot, el volum d'empreses s'ha reduït a pràcticament a la meitat. La presidenta de l'Associació de Transportistes de Mercaderies, Francesca Barbero, xifra entre un 40 i un 50% les empreses que han hagut de tancar. Assegura que una de les causes és que les empreses andorranes són poc competitives davant "la facilitat que tenen la resta de transportistes de la comunitat (europea) per entrar i fer la seva feina".

És per això que la presidenta de l'entitat reclama poder treballar en igualtat de condicions amb els països de la Unió Europea. Un fet que ha de recollir la llei del Transport, que servirà per solucionar situacions que els transportistes consideren injustes. Barbero posa aquest exemple: "Si sortim a fer un viatge i a la Seu d'Urgell ens para un mosso d'esquadra i ens hem descuidat l'autorització de transport per un error humà, són 3.001 euros (de multa), mentre que aquí ve tothom i no necessita res. Una de les nostres reivindicacions és que per venir a Andorra hagin de complir unes normes".

Paral·lelament, Andorra negocia amb Espanya un conveni específic per regular el transport de mercaderies. Unes negociacions que estan molt avançades.

Pel que fa als problemes del tancament de l'accés a França, l'entitat considera que la seguretat és prioritària però que caldria fer combois per a camions.

Informa: Anna Lladó

Comparteix: