El 80% de les liquidacions tributàries s'ha tramitat un dia abans de finalitzar el termini

www.andorradifusio.ad

Darrer dia per fer bona part de les liquidacions de l´IGI, l´impost de societats i l´impost d´activitats econòmiques. A diferència de l´any passat, no s´han registrat cues i els tràmits han estat fluids. L'Agència Tributària esperava 13.500 declaracions, la majoria de les quals ahir ja s'havien tramitat.

La imatge de l´exterior de l´Agència Tributària d'aquest migdia no tenia res a veure amb la de fa un any, en què una filera de contribuents feien cua per ser atesos. Avui era el darrer dia per a les liquidacions del 2013 de l´impost de societats i d´acvititats econòmiques, les liquidacions mensuals, trimestrals i semestrals de l´IGI i la lqiuidació del segon trimestre de l´impost de la renda dels no residents. A l´interior, poca gent esperava torn i els funcionaris de Tributs atenien empresaris i autònoms.

Ahir ja s'havia fet el gros de les liquidacions. “No hem tingut la mateixa acumulació de declarants que els altres anys,  la gent ha vingut més esglaonadament”, ha assegurat el director adjunt de gestió i atenció al contribuent, Raül Bartolí. Ha afegit que el 80% de les 13.500 liquidacions que esperaven ja s'havien entregat ahir.

A banda d'un més conscienciació contributiva, des de l'Agència s'han habilitat dos mecanismes per agilitar la feina. D'una banda, fer un tractament específic per als gestors professionals, que porten un gran nombre de declaracions. En aquest cas, explica Bartolí, s'han recepcionat les declaracions sense processar-les en el mateix moment, ja que aquest procediment es feia fora de l'horari d'atenció al públic per no generar cues.

L'altre mecanisme ha estat la via telemàtica per fer la declaració. Segons ha explicat Bartolí, la meitat de les declaracions s'han fet a través d'internet.

Informa: Andrés González-Nandín    Imatge: Sergi Pla

Comparteix:

Comencen les obres de l'aparcament comunal davant d'urgències El consell d'administració d'EMAP es professionalitza per millorar la gestió