AndRail proposa solucions tècniques i sobre el terreny als dubtes sobre l'arribada del tren

www.andorradifusio.ad

AndRail ha celebrat una prova pilot en la qual s'han explicat detalls tècnics sobre com seria l'arribada del tren en diferents punts del país. Es vol demostrar que tot i que sigui un lloc muntanyós, hi ha l'espai per fer-ho. S'ha seguit un dels tres recorreguts que proposen, que va des d'Andorra la Vella fins a Alp, la Cerdanya.

Desmuntar mites, sobretot tècnics, és el que busca la prova pilot que ha realitzat AndRail aquest diumenge al matí. Un d'aquests, precisament, és saber on es podria ubicar una estació de trens en el cas que el ferrocarril arribés a Andorra. Una de les propostes de la plataforma són uns terrenys prop de la rotonda de la Margineda.

Tenen els 300 metres de llargada necessaris per encabir-hi les vies i a més serien una porta d'entrada a Andorra la Vella. Per això, ha estat el punt de partida escollit del trajecte.

El portaveu d'AndRail, Sebastià Mijare, ha explicat que la idea d'aquesta visita és "mostrar les possibilitats d'enginyeria que es poden aplicar". A més, permet "demostrar visualment que es poden tenir solucions en diferents trams". 

La primera parada l'han fet passat Sant Julià de Lòria. Per les condicions d'edificabilitat de la parròquia, seria un bon lloc per ubicar-hi per exemple una terminal de mercaderies. Un cop ja passat Sant Julià, quan s'estreny la vall, si es vol que el tren faci cap a la capital, serà necessari construir-hi un túnel.

Alguns membres de l'Associació de Promoció del Transport Públic de Catalunya han participat a la trobada i veuen positivament aquesta solució.

Creuen que el ferrocarril "no és cap monstre que devori el territori" sinó que "és una opció de mobilitat que convé molt en àmbits congestionats". 

També han apuntat que la seva construcció requereix menys espai que una carretera i creuen que "no només beneficia Andorra sinó també Catalunya". 

I precisament, evitar les cues a la frontera és un altre dels punts que busca solucionar el ferrocarril. Perquè les vies seguirien fins a Catalunya: propera estació, la Seu d'Urgell, destinació, la Cerdanya. 

Informa: Ariadna Guiu Vila
Imatges: Ricard Tenza

Comparteix:

El Cedre ultima els detalls del nou model d'atenció centrat en la persona i preveu activar-lo del tot a principi d'any Les autoescoles celebren l'obligació d'examinar-se amb un mínim de pràctiques i alerten de mala senyalització a la xarxa viària