Balmaseda reflexiona sobre la migració amb més de 4.000 crancs

www.andorradifusio.ad

L´artista que va representar Andorra a la Biennal de Venècia el 2015, Javier Balmaseda, continua explorant el concepte de carretera. Ara, a través d´una instal·lació de més de 4.000 crancs.

Al seu país natal, Cuba, és un espectacle anual. Els crancs terrestres abandonen el bosc per pondre els ous al mar, un camí en què han de salvar molts perills com les vies transitades per cotxes. Aquest concepte de migració és el que Javier Balmaseda utilitza per crear una analogia amb el desplaçament humà i com això afecta en el paisatge.

La carretera és un concepte que fa anys treballa dins el projecte ´Vías y soluciones´. Ara la trasllada en una instal·lació en què la textura de la via està formada per més de 4.000 crancs negres. "Són negres perquè necessito una textura propera a l'asfalt i que em doni la idea primària", explica l'artista avançant que "en un principi l'espectador no veurà els crancs, sinó una catifa negra en què serà impossible identificar qualsevol element dins d'aquesta foscor".

Acostumat a treballar a partir d´animals vius aquí treballa amb peces fetes de fang que elabora en un taller amb forn de ceràmica a l´Empordà. Un cop acabat el conjunt ja té les primeres cites expositives. "El primer espai on s'exposarà serà la Fundació Lluís Coromina, a Barcelona. al desembre serà al Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, i al 2019 al Centre Internacional Niemeyer, a Avilés (Astúries), i també a Corea", anuncia Balmaseda.

Després de ser un dels artistes representants d´Andorra a la Biennal de Venècia, Javier Balmaseda ha obtingut una de les subvencions més altes del ministeri de Cultura, 9.950 euros, per portar a terme un altre gran projecte de llarg recorregut.

Informa: Rosa Alberch
Imatge: Kevin Ribeiro
Imatge cedide: Javier Balmaseda

Comparteix:

La meitat dels ascensors no compleix la normativa Tres detinguts per reclamar un deute de drogues amb un ganivet de caça