El comerç demana redoblar esforços en promoció per atreure el turisme de proximitat

www.andorradifusio.ad

Fa uns dies que els carrers es veuen més animats i això es tradueix en bones sensacions al sector del comerç. Diferents associacions diuen que aquesta pandèmia ha evidenciat més que mai la importància del turista de proximitat. Per això des del sector del comerç es demana redoblar els esforços en matèria de promoció turística cap a aquests territoris. Mentre el comerç continua resistint amb facturacions de mínims però amb la satisfacció de saber que Andorra és un país que està donant oferta que atreu el turista.

Després d'un juliol que no ha estat del tot satisfactori, sembla que l'agost, que sol fer honor al seu nom, ha començat amb bones perspectives. Tanmateix la despesa del turista és continguda davant la incertesa que han deixat les darreres onades de contagis.  Segons la presidenta de l'Associació de comerciants i propietaris de l'avinguda Meritxell, Sònia Yebra, "la gent encara té molt present que a la tador es va tonar a tancar i això, quant als hàbits de consum,, fa que es consumeixi de manera més controlada".

Amb tot, es treu pit per parlar dels esforços que han fet el govern i l'empresariat, i és que, com destaca la presidenta de  l'Associació de Riberaygua i Travesseres, Rosa Pascuet , a diferència d'altres destinacions Andorra té un gran percentatge de botigues i restaurants oberts.

Aquesta pandèmia ha evidenciat la importància del turisme de proximitat, per això ja s'ha demanat al Govern de redoblar els esforços ara més que mai per entrar a l'hivern amb força, explica Yebra.

Les converses estan en marxa i els ànims acompanyen, ara només falta que la pandèmia vagi reculant. 

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Kevin Ribeiro - Arxiu RTVA 

 

Comparteix:

L'Andorra Shopping prepara la tornada a l'estil prepandèmia Encamp farà una festa major a l'aire lliure recuperant actes com el ral·li sorpresa i amb tests d'antígens obligatoris per al sopar del jovent