Educadors socials creen Apeesa per definir-se com a col·lectiu

www.andorradifusio.ad

Educadors socials creen Apeesa, l'Associació Professional d’Educadors i Educadores Socials d'Andorra, per despertar consciència col·lectiva dins la professió, trobar espais de reflexió i concretar un marc d'identitat. De moment són una quinzena, tot i que esperen anar creixent per concretar els seus objectius i el primer d'ells és definir-se.

Fa anys que hi van començar a treballar, abans de la pandèmia, i aquesta setmana ja ho poden dir: han creat l'Associació Professional d’Educadors i Educadores Socials d'Andorra, la primera forma de representació institucional del col·lectiu.

La presidenta d'aquesta nova associació, l'Empar Calvo, assegura que es volen reunir "per crear espais de reflexió, veure com està l'educació social al país actualment i proposar canvis, millores, maneres de fer...". Per a tots aquests reptes explica que han d'arribar a un consens. "Som un col·lectiu que som educadors, però som molt diversos."

A grans trets, al país treballen en aquests quatre àmbits: serveis socials, infància, educació i salut. Volen esbrinar quins objectius comparteixen i prendre consciència de qui són com a col·lectiu. "Hem de començar a veure què és el que tenim per valorar si la projecció és correcta o podem començar a fer una transformació cap a competències que també ens puguin obrir nous camps de treball", afirma Calvo.

Actualment formen l'associació una quinzena de professionals. Esperen arribar a la trentena de socis cap al 27 d'octubre, data de la primera assemblea. Al país hi ha una cinquantena d'educadors socials.

Informa: Judith Sáez 
Imatges: Cristina Fidalgo

Comparteix:

Reducció dràstica de la distribució de bosses de plàstic als centres comercials en només cinc anys Divergències per les normes de vestimenta a l'escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma