El repte d'Andorra: adaptar-se al transport del futur

www.andorradifusio.ad

Andorra ha de plantejar un nou model de mobilitat, així ho creu el ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, per evolucionar cap a un país competitiu i innovador. Considera que dades com la pèrdua de lideratge en vendes dels vehicles dièsel han d'accelerar el procés. Per això, s'ha de treballar en conceptes com el vehicle autònom i el vehicle compartit.

El futur de la mobilitat s'ha d'entendre com a transició energètica, però també digital, segons el ministre Gilbert Saboya. L'evolució tecnològica ha de promoure la transformació de les infraestructures per adaptar-se a les noves maneres de transport. Creu que "Andorra ha de començar a mirar quina és aquesta infraestructura futura per poder suportar el vehicle autònom, que serà una realitat tard o d'hora". A més, s'ha d'estudiar "com s'ha de planificar el conjunt dels projectes, que ha de tenir un concepte més global i integrat de la mobilitat".

La transformació del parc automobilístic accelerarà un nou model de mobilitat. Per primera vegada aquest segle, els vehicles dièsel, els més contaminants, "han perdut el lideratge de vendes", ha explicat. Dels matriculats aquest 2017, un 49% han estat motors de gasolina i un 47% de dièsel.

De gener a juliol s'han matriculat més de 2.500 vehicles, un 22% més que en el mateix període del 2016. Saboya destaca l'augment de la venda dels vehicles professionals com camions i furgonetes, signe "de la recuperació econòmica".

El ministre ha relacionat també la recuperació econòmica a assolir nivells de matriculació previs a la crisi.

Informa: Marc Guadilla
Imatge: Cristina Jubete / Sergi García

Comparteix:

David Micó presenta "Original Sato" al Músiques del món El raonador atribueix la falta de pisos de lloguer al creixement dels apartaments turístics