Es disparen les consultes al raonador del ciutadà relacionades amb temes socials

www.andorradifusio.ad

Una de cada 5 consultes realitzades el 2014 a la institució del raonador del ciutadà tenia relació directa amb temes socials. Es tractava sobre tot d'aspectes com les ajudes socials, pensions, altes mèdiques i qüestions relacionades amb infants.

La institució va registrar un creixement del 20% en consultes relacionades amb temes socials respecte de l´exercici anterior. De 83 expedients registrats el 2013, es va passar a 103 l´any passat. La crisi econòmica i l´atur ha disparat el nombre de persones que han de recórrer als serveis socials. Moltes vegades la resposta negativa de l´administració davant una demanda d´ajuda, comporta que els afectats s´adrecin al raonador del ciutadà.

Josep Rodríguez hi està al capdavant i ha dit al programa "Ara i aquí", de Ràdio Nacional que "estem sortint de la crisi, però encara hi som". Per això "la qüestió social és la que té més expedients".

La institució és cada cop més coneguda entre els ciutadans. Per contra, segons Rodríguez, és la mateixa administració central la que en ocasions manifesta un desconeixement clar del funcionament del raonador del ciutadà. Josep Rodríguez ha insistit a recordar als funcionaris de les administracions, en general, i de la CASS, en particular, que han d´estar al servei dels ciutadans. I és que és l'administració central la que genera més queixes al raonador del ciutadà.

Informa: Joan A. Sarmiento      Imatge: Cristina Jubete

Contingut relacionat:

L'entrevista completa al raonador del ciutadà a l'Ara i Aquí

Comparteix:

El nét de Sergi Mas immortalitza la personalitat i l'obra de l'artista en un documental Els treballadors de BPA es reuniran amb l'AREB quan hagi decidit el futur de l'entitat