FEDA està preparada per donar servei al nou mercat elèctric de vehicles

www.andorradifusio.ad

Tots els vehicles que es comercialitzin a partir del 2035 a la Unió Europea hauran de ser de "zero emissions". És una obligació que ha aprovat el Parlament Europeu i per la qual FEDA informa que l'estructura elèctrica del país ja està preparada.

La companyia elèctrica ha estat treballant perquè el dia que arribi la reconversió energètica en l'àmbit de la mobilitat estigui a punt. Això comportarà una reestructuració important en el sector energètic.

Actualment, a la via pública hi ha 48 carregadors, als quals s'ha d'afegir una trentena de clients privats, com ara hotels, supermercats i aparcaments particulars. FEDA té clar que "no hi haurà problemes per donar servei, tot i que és probable que hi hagi pics d'alt consum".

El gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, detalla que segueixen l'objectiu 2025 marcat per la Unió Europea, en què es demana "3 o 4 punts de càrrega per 1.000 persones motoritzades", un objectiu que des de la parapública han doblat. A més, Mora afegeix que "pel 2025 també ens demanen un punt de càrrega ràpida per cada 1.000 persones motoritzades. Aquí és on tenim l'estratègia d'anar canviant progressivament aquests punts de càrrega que ara són semiràpids".

La companyia remarca, però, que les càrregues principals han de ser al domicili, aparcaments i altres espais privats. Mora així ho explica: "La part de la xarxa pública està pensada per complementar."

Des de FEDA han explicat que l'energia elèctrica tindrà sentit per a vehicles lleugers, però tindrà molta més dificultat traslladar-ho al transport de gran tonatge com embarcacions, avions i fins i tot vehicles de transport de viatgers i mercaderies, que podrien utilitzar combustibles com el bioetanol o l'hidrogen.

Informa: Carles Alonso
Imatges: Andreij Cristancho

Comparteix:

Escaldes-Engordany i Andorra la Vella recuperen la rua de Carnaval Els Mossos d'Esquadra multen 1.133 conductors andorrans per excés de velocitat durant el 2022